Carrefour wprowadza do sprzedaży ukraińskie produkty. Asortyment będzie się powiększał

W wybranych sklepach sieci Carrefour w dziale z produktami Kuchni Świata pojawiła się półka z produktami ukraińskimi. Na razie jest ich ok. 40, jednak planowane jest systematyczne powiększanie asortymentu.

Jak informują wiadomoscihandlowe.pl, proces wprowadzania nowych produktów do oferty rozpoczął się w ubiegłym roku. Wtedy uruchomiono półkę z ukraińskim jedzeniem w jednym ze sklepów i sprawdzano, czy jest na nie zapotrzebowanie.

Pilotaż zapewne się powiódł, dlatego koncept jest już dostępny w 31 hipermarketach i wybranych supermarketach sieci. Carrefour planuje rozbudować sprzedaż o kolejne placówki.

Na ukraińskich półkach można znaleźć m.in. przetwory Veres, słodycze (w tym chałwę słonecznikowo-owocową oraz griljaż, czyli smażone ziarna ryżu z dodatkiem kokosu), słone przekąski oraz kawę w ziarnach ze Lwowa.

W najbliższych miesiącach asortyment będzie się powiększać.

Nowe produkty w stałej ofercie Carrefoura to odpowiedź sieci na rosnącą liczbę Ukraińców w Polsce. Szacuje się, że obecnie przebywa ich w Polsce legalnie ponad 2 mln, a do końca roku ich liczba może przekroczyć 3 mln.

Nie tylko supermarkety walczą o ukraińskich klientów

Na początku 2017 r. sieć komórkowa PLAY wystartowała z kampanią reklamową skierowaną do Ukraińców, która realizowana była zarówno w Polsce jak i na Ukrainie.

Spoty telewizyjne emitowane były w języku ukraińskim, a w przypadku pracy i billboardów oferta została opisana cyrylicą.

Czytaj także: Play wypuścił reklamę po ukraińsku. Reakcje? Niestety, również hejt. Ale nawet polski rząd chce zapraszać Ukraińców do kraju

Również Bank Pekao wzbogacił swoją ofertę o produkty finansowe skierowane dla obywateli Ukrainy pracujących lub studiujących w Polsce. Dzięki temu, chce do końca tego roku otworzyć przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy nowych rachunków.

- Na koniec I kw. w Banku Pekao mieliśmy 135 tys. klientów, będących obcokrajowcami. To ok. 28-29 proc. udziałów w rynku. Dokonaliśmy ekspertyzy dotyczącej oczekiwań obcokrajowców. Mając pokaźny portfel klientów już dzisiaj - szacujemy, że jesteśmy bankiem nr 1, który obsługuje tę grupę obywateli. Wielu z obywateli Ukrainy chce pozostać w Polsce. To są ludzie, którzy podejmują pracę i myślą, by w Polsce pozostać, ale ich poziom ubankowienia w polskich bankach to zaledwie 10 proc. - poinformował wiceprezes odpowiadający za bankowość detaliczną Marek Tomczuk.

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]