Wyjaśniła się przyszłość Telepizzy w Polsce. Sieć wkrótce trafi w ręce nowego właściciela

Daniel Maikowski
Spółka AmRest Holdings SE przejmie sieć Telepizza Polska za ok. 8 mln euro. Wbrew wcześniejszym plotkom znane pizzerie nie znikną więc z naszego kraju. Obie strony muszą jeszcze uzyskać zgodę UOKiK.

O niepewnej przyszłości Telepizzy w Polsce mówiło się już od kilku dni. Niektórzy sugerowali nawet, że znane restauracje na dobre znikną z naszego rynku. Ostatecznie Telepizza zostaje w Polsce, ale zmieni swojego właściciela.

Czytaj też: Telepizza wycofuje się z Polski? Chodzi o współpracę z Pizza Hut

Wkrótce stanie się nim AmRest Holdings, największa w Europie Środkowo-Wschodniej firma prowadząca sieci restauracji, która ma siedzibę we Wrocławiu. W Polsce AmRest znany jest z prowadzenia restauracji pod markami KFC, Burger King czy Pizza Hut.

Kwota transakcji, za którą AmRest przejmie spółkę Telepizza Polska ma wynieść ok. 8 mln euro. "Ostateczna cena sprzedaży zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Finalizacja ma być kwestią miesięcy.

Warto pamiętać, że umowa zawarta z AmRest ma charakter warunkowy. W praktyce oznacza to, ze obie strony muszą spełnić jeszcze szereg warunków, aby doszło do sprzedaży. Przede wszystkim muszą uzyskać zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak również banków, które finansują ich działalność. Muszą również podpisać umowę licencyjną o korzystaniu ze znaków towarowych marki Telepizza.

Obecnie Telepizza Polska prowadzi 107 restauracji, z których 71 zarządzane jest przez franczyzobiorców, a 36, to lokale własne. W ubiegłym roku przychody polskiego oddziału Telepizza wyniosły około 73 mln złotych.

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"