Ikea przetestuje nowy format swoich sklepów nie tylko w Madrycie, ale i w pięciu innych dużych miastach - Londynie, Wiedniu, Sztokholmie, Szanghaju i Nowym Jorku.
Model miejskiego sklepu przyszłości ma inspirować, ale i czerpać inspiracje ze stylu życia mieszkańców. W jaki sposób wyrażana jest ta inspiracja? Ikea tłumaczy, że tak jak dzielnica jest duszą miasta, tak też salon jest duszą domu.
Miejskie sklepy umożliwią spersonalizowanie produktów, spróbowanie szwedzkiej gastronomii czy zapoznanie się z dekoracją lub aranżacją wnętrz.
Czytaj też: Pierwsza IKEA w Polsce w centrum miasta. To Warszawa
Nowe rozwiązania
- Nowy sklep w Madrycie powstał, by oferować wyjątkowe doświadczenia zakupowe, rozrywkę, nowe rozwiązania, narzędzia i wrażenia - tłumaczy Ikea.
Sklep w Madrycie ulokowany jest na czterech kondygnacjach, wcześniej była tu Zara. Spośród około tysiąca mebli i akcesoriów dla domu, najwięcej przeznaczonych jest do salonu, jako zwykle największego pomieszczenia, gdzie spędza się najwięcej czasu.
Aranżacja sklepu nawiązuje do poszczególnych dzielnic Madrytu - centrum, Malasaña, Chueca lub Salamanca. W nowym sklepie znajdą się ekspozycje z drobnymi przedmiotami do domu, tekstyliami i roślinami oraz pokoje z zaprezentowanymi wystrojami wnętrz różnego przeznaczenia. Podobnie jak w tradycyjnych sklepach Ikea, zmęczeni zakupami mogą posilić się w restauracji. Menu inspirowane jest miejską kuchnią, składa się ze zdrowych dań.
Czytaj też: Ikea zmienia strategię. Szykuje się na 'wielkie miasta i cienkie portfele'