Allegro Smart! to nowy projekt, który został uruchomiony przez giganta polskiego handlu online zaledwie tydzień temu. Przez ten czas postanowiło skorzystać z niego 100 tys. osób.
Francois Nuyts, prezes Allegro, cytowany przez Wirtualne Media, stwierdził, że w pierwszym tygodniu sprzedający dodali blisko 4 miliony nowych ofert, aby dołączyć do 34 milionów ofert dostępnych przez Allegro Smart!
To potwierdza, że polscy klienci świetnie liczą i widzą oszczędności, jakie zapewnia im Allegro Smart! Trafiliśmy w sedno, spełniając ich oczekiwania dotyczące oszczędności czasu i pieniędzy, oferując wygodne i bezpłatne dostawy. - dodaje Francois Nuyts.
Allegro wyjaśnia, że korzystający ze Smart! najczęściej kupują produkty z kategorii dom i ogród, zdrowie, uroda czy elektronika.
O co chodzi w programie i w jaki sposób przynosi oszczędności? Płacąc 49 zł rocznie uzyskujemy pakiet 365 dostaw, za 39 zł mamy ich 180. Koszt jednej przesyłki może więc spaść nawet do 13 groszy.
Istotnym warunkiem darmowej dostawy w ramach Allegro Smart! są zakupy o wartości minimum 40 zł. Z komunikatu Allegro wynika, że jeśli nabywane produkty będą kosztować mniej, nie będzie można skorzystać z darmowej wysyłki, nawet pomimo posiadania aktywnej usługi Allegro Smart!
Czytaj też: Wiemy o Allegro Smart! całkiem sporo. Wiadomości z pierwszej ręki
Dostawy będą realizowane do paczkomatów InPost, a także innych punktów odbioru - oddziałów Poczty Polskiej, kiosków RUCH, stacji Orlen czy sklepów Żabka i Freshmarket. Usługa obejmuje także zakupy na Allegro dostarczane listami poleconymi Poczty Polskiej.
Na początku w usłudze Allegro Smart klienci będą mogli skorzystać z 30 mln ofert, czyli jednej trzeciej dostępnych. Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju Allegro, w rozmowie z Łukaszem Kijkiem, redaktorem naczelnym Next Gazeta.pl, stwierdził, że ilość ofert będzie się zwiększać. Wyjaśnił też, że programem Smart! nie mogą być objęte wszystkie - niektóre towary nie mieszczą się na przykład w Paczkomatach, inne punkty współpracujące z Allegro też nie mogą przyjąć każdej przesyłki.
Udana premiera Allegro Smart! jest dowodem na to, że na polskim rynku e-commerce wciąż jest miejsce na nowe inicjatywy. Skoro zatem sprzedaż coraz bardziej przenosi się do sieci czekamy z niecierpliwością na kolejne projekty tego typu.
***