Duże zmiany w Carrefourze. Sieć bardziej postawi na zdrowe własne marki i sprzedaż przez internet
Grupa Carrefour konsekwentnie realizuje swój plan strategiczny ze stycznia 2018 roku. Zakłada on wdrożenie ogólnoświatowego programu "Act for Food". W jego ramach ramach Carrefour chce „demokratyzować zdrową i dobrej jakości żywność dla wszystkich”.
Czytaj więcej: ZUS ostrzega przed oszustami. Żądają zapłaty za fikcyjną fakturę, infekują komputery wirusem
Nowa strategia sieci Carrefour
Carrefour uważa, że sektor handlowy musi podjąć istotne globalne wyzwania, takie jak: bezpieczeństwo żywności, pochodzenie produktów, poszanowanie środowiska naturalnego i relacje ze środowiskiem rolniczym. Według francuskiego koncernu trzeba dokonać zmian w funkcjonowaniu firmy na wszelkich poziomach – od produkcji żywności poprzez dostępność produktów w sklepach aż po dialog z klientami.
To właśnie program "Act for Food" ma być odpowiedzią na te wyzwania. Sieć deklaruje, że będzie oferować swoim klientom zdrowsze produkty wytwarzane z poszanowaniem środowiska oraz w przystępnej cenie. W Polsce sieć zamierza się więc chwalić coraz szerszą ofertą produktów bio, dietetycznych czy wegańskich oraz serią "Jakość z natury Carrefour" (produkty bez GMO dostępne na wyłączność w sklepach sieci). Do tego Francuzi obiecują skończyć ze sprzedażą jaj z chowu klatkowego do 2025 roku i deklarują zawieranie „kontraktów farmerskich” z polskimi dostawcami. Kontrakty mają polegać na podpisywaniu specjalnych rocznych umów z lokalnymi dostawcami owoców i warzyw. Detalista chce w ten sposób zmieniać postawy zarówno swoich klientów, jak i dostawców.
- Rozpoczynamy kampanię "Act for Food", by zmieniać postawy zarówno klientów, uświadamiając ich, jak mogą się lepiej odżywiać, jak również producentów, motywując ich do dostarczania na rynek lepszych produktów – mówił, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor generalny Carrefour Polska, Christophe Rabatel.
Czy akcja francuskiego giganta to na rynku coś nowego? Raczej nie. Można nawet powiedzieć, że Carrefour dołącza do chwalących się już podobnymi działaniami sieci handlowych takich, jak: Aldi, Lidl czy Netto. Ale na dążeniu do skorzystania ze zmian w świadomości klientów ambicje Carrefoura się nie kończą.
Czytaj więcej: Gdzie Polacy odkładają? Obligacje skarbowe biją rekordy. Niektóre lepsze niż lokaty w bankach
Więcej e-zakupów
Sieć planuje rozwój swojej sieci e-sprzedaży na kolejne polskie miasta - dotychczas zasięg tej opcji zakupów był dość skromny, obejmowała ona tylko Warszawę i okolice stolicy.
-
Dzienna liczba szczepień w Polsce. Według stanu na 10:30 w Małopolsce zaszczepiono jedną osobę
-
Polska szczepionkowym "średniakiem" w UE. Rząd: moglibyśmy szczepić 250 proc. szybciej [WYKRES DNIA]
-
Adam Niedzielski o obostrzeniach: Podejmiemy decyzje z korzyścią dla gospodarki. "Potrzebujemy ludzi zdrowych"
-
Kosztowne porządki w Białym Domu. Pół miliona dol. na sprzątanie. "Nie widzieliśmy czegoś takiego"
-
Coraz więcej pozwów za lockdown. Skarb Państwa może kosztować to dziesiątki miliardów złotych
- USA. Lidl i Aldi oferują premie dla zaszczepionych pracowników. "Kto się nie dostosuje, ten wylatuje"
- Kursy walut 26.01. Złoty wyjątkowo stabilny, funt ciągle powyżej 5,10 zł [Kurs dolara, funta, euro, franka]
- Adam Niedzielski: W poniedziałek zostało zaszczepionych 65 tys. osób. Rekordowy wynik
- Producent maszyn do liczenia głosów w wyborach pozywa prawnika Trumpa. Chce od niego 1,3 mld dol.
- Koronawirus. Zarobki 10 najbogatszych ludzi wystarczyłyby na zakup szczepionek dla wszystkich