Duże zmiany w Carrefourze. Sieć bardziej postawi na zdrowe własne marki i sprzedaż przez internet

Francuska sieć nie zamierza odpuszczać polskiego rynku. Wdraża właśnie nową strategię "Act for Food" oraz będzie rozbudowywać nowoczesne kanały sprzedaży.

Grupa Carrefour konsekwentnie realizuje swój plan strategiczny ze stycznia 2018 roku. Zakłada on wdrożenie ogólnoświatowego programu "Act for Food". W jego ramach ramach Carrefour chce „demokratyzować zdrową i dobrej jakości żywność dla wszystkich”.

Czytaj więcej: ZUS ostrzega przed oszustami. Żądają zapłaty za fikcyjną fakturę, infekują komputery wirusem

Nowa strategia sieci Carrefour

Carrefour uważa, że sektor handlowy musi podjąć istotne globalne wyzwania, takie jak: bezpieczeństwo żywności, pochodzenie produktów, poszanowanie środowiska naturalnego i relacje ze środowiskiem rolniczym. Według francuskiego koncernu trzeba dokonać zmian w funkcjonowaniu firmy na wszelkich poziomach – od produkcji żywności poprzez dostępność produktów w sklepach aż po dialog z klientami.

To właśnie program "Act for Food" ma być odpowiedzią na te wyzwania. Sieć deklaruje, że będzie oferować swoim klientom zdrowsze produkty wytwarzane z poszanowaniem środowiska oraz w przystępnej cenie. W Polsce sieć zamierza się więc chwalić coraz szerszą ofertą produktów bio, dietetycznych czy wegańskich oraz serią "Jakość z natury Carrefour" (produkty bez GMO dostępne na wyłączność w sklepach sieci). Do tego Francuzi obiecują skończyć ze sprzedażą jaj z chowu klatkowego do 2025 roku i deklarują zawieranie „kontraktów farmerskich” z polskimi dostawcami. Kontrakty mają polegać na podpisywaniu specjalnych rocznych umów z lokalnymi dostawcami owoców i warzyw. Detalista chce w ten sposób zmieniać postawy zarówno swoich klientów, jak i dostawców.

- Rozpoczynamy kampanię "Act for Food", by zmieniać postawy zarówno klientów, uświadamiając ich, jak mogą się lepiej odżywiać, jak również producentów, motywując ich do dostarczania na rynek lepszych produktów – mówił, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor generalny Carrefour Polska, Christophe Rabatel.

Czy akcja francuskiego giganta to na rynku coś nowego? Raczej nie. Można nawet powiedzieć, że Carrefour dołącza do chwalących się już podobnymi działaniami sieci handlowych takich, jak: Aldi, Lidl czy Netto. Ale na dążeniu do skorzystania ze zmian w świadomości klientów ambicje Carrefoura się nie kończą.

Czytaj więcej: Gdzie Polacy odkładają? Obligacje skarbowe biją rekordy. Niektóre lepsze niż lokaty w bankach

Więcej e-zakupów 

Sieć planuje rozwój swojej sieci e-sprzedaży na kolejne polskie miasta - dotychczas zasięg tej opcji zakupów był dość skromny, obejmowała ona tylko Warszawę i okolice stolicy.

Jacek Walkiewicz: Widzę szanse w problemach, a wcześniej widziałem problemy w szansach [NEXT TIME]

Więcej o: