Odcinek S7 o długości około 25 kilometrów, który omija Radom od zachodu, jest już otwarty dla ruchu. To fragment bardzo ruchliwej i często mocno zakorkowanej trasy z Warszawy do Krakowa. Nowy odcinek ucieszy więc na pewno jeżdżących tędy kierowców. Jego budowa kosztowała 728 mln zł, z czego ponad połowa - 402 mln zł - pochodziła ze środków Unii Europejskiej. Czas przejazdu na trasie Warszawa - Kraków ma się skrócić o około 20 minut.
Na otwarciu nowej drogi pojawił się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który dziękował zaangażowanym w budowę za otwarcie jej zgodnie z obietnicą przed Wszystkimi Świętymi. Zapowiedział też, że rząd w przyszłym roku przeznaczy na drogi samorządowe ponad 6 mld zł.
W kontekście zbliżających się wyborów samorządowych wygląda to jak element kampanii. Zresztą, zwiększoną aktywność ministra Adamczyka pokazuje twitterowy wpis jego resortu - ostatnio odwiedził on 30 miejscowości. Niedawno na przykład przecinał wstęgę na odcinku drogi S3 od Legnicy do Bolkowa.
Co ciekawe, tego samego dnia, w innym miejscu, w pobliżu tej drogi, na konferencji przemawiał Grzegorz Schetyna razem z przewodniczącą Nowoczesnej Katarzyną Lubnauer. Szef PO podkreślał, że kwestie finansowania i przetargów na S3 dopięto za PO.
Od piątku też kierowcy mogą jechać 13-kilometrowym odcinkiem Wyszków - Poręba. Mimo początkowych trudności związanych z pogodą (mgła), powinien być już przejezdny w całości na dwóch pasach w obie strony. Co więcej, to znaczy, że można już przejechać całą ekspresówką z Warszawy do Białegostoku.
To ten sam odcinek, który w środę wizytował Mateusz Morawiecki. - To bardzo radosny dzień. Cieszę się, że udało się otworzyć ten odcinek, jest bardzo potrzebny. Dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Już za moment, za parę dni przejedziemy bez przeszkód - mówił wtedy premier.
Takich przykładów jest więcej. Najbardziej chyba widoczny był prezes PiS Jarosław Kaczyński, który symbolicznie inaugurował przekop Mierzei Wiślanej. Symbolicznie, bo inwestycja nie ma jeszcze potrzebnych zgód. W ostatnich dniach wstęgi przecinano m.in. w Ostrołęce, gdzie ma powstać gigantyczna elektrownia węglowa, choć na razie pozwolenie obejmuje tylko prace przygotowawcze.
Politycy politykami, ale z nowych dróg, tych już zupełnie gotowych, na pewno ucieszą się kierowcy. Trasa S8 jest od dziś przejezdna na całej długości od Warszawy do Białegostoku. Z kolei jadący z Warszawy na południe S7 nie będą musieli przebijać się przez Radom, zakorkowany nie tylko przez samochody osobowe, ale także tranzyt ciężarówek. Oddana obwodnica jest poprowadzona po nowym śladzie i omija miasto po jego zachodniej stronie.