Pendolino po przeglądzie technicznym. Skontrolowano i wymieniono 600 tys. elementów

Alstom zakończył główne prace modernizacyjne floty pociągów Pendolino, w skład której wchodzi 18 składów używanych przez PKP Intercity, podała firma. To pierwszy ogólny przegląd polskiej floty przeprowadzony przez Alstom. Przeglądowi poddane zostały pociągi, które osiągnęły przebieg 1,2 mln km.

Pendolino są pierwszymi i jedynymi w Polsce pociągami kolei dużych prędkości. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku pociągi dużych prędkości wszystkie pokonały już 27 mln km.

Od lipca 2017 r. zespoły serwisowe Alstom w Polsce terminowo przeprowadziły ogólne testy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu

- czytamy w komunikacie.

Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów

Przeprowadzono także prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 tys. elementów.

Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie, niedaleko Warszawy. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty - a także z myślą o przyszłych przeglądach - warsztat został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia. 

Więcej o: