Pendolino są pierwszymi i jedynymi w Polsce pociągami kolei dużych prędkości. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku pociągi dużych prędkości wszystkie pokonały już 27 mln km.
Od lipca 2017 r. zespoły serwisowe Alstom w Polsce terminowo przeprowadziły ogólne testy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu
- czytamy w komunikacie.
Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów
Przeprowadzono także prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 tys. elementów.
Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie, niedaleko Warszawy. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty - a także z myślą o przyszłych przeglądach - warsztat został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia.