Polecony w skrzynce e-mail. Znamy datę uruchomienia nowej usługi Poczty Polskiej

Odbieranie listów poleconych z urzędów poprzez specjalną, zabezpieczoną skrzynkę e-mail będzie wkrótce możliwe. Wiemy, jak będzie działać usługa Poczty Polskiej.

Poczta Polska wprowadza usługę uzupełniającą standardowe wysyłanie listów poleconych o doręczanie tych listów w formie elektronicznej. Jak tłumaczy Michał Putkiewicz - wiceprezes zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe, każdy obywatel będzie miał bezpieczną skrzynkę, na którą będzie otrzymywał całą korespondencję urzędową.

Listy z sądów, z urzędu skarbowego, z organów samorządu terytorialnego będą docierały na skrzynkę elektroniczną i taką samą drogą, elektronicznie, obywatel będzie mógł kontaktować się z administracją.

Prezes Putkiewicz zwraca uwagę, że będzie to wielka oszczędność, po pierwsze dla administracji, a także oszczędność czasu i wygoda dla obywatela. Dodał, że tego rodzaju usługa o nazwie neolist elektroniczny jest już przez Pocztę Polską Usługę Cyfrową oferowana i ona będzie podstawą do stworzenia ogólnopaństwowego systemu e-doręczeń.

Na skrzynkę lub tradycyjnie - do wyboru

Prezes Putkiewicz wyjaśnia, że system powinien działać od 1 stycznia 2020 roku. Ministerstwo Cyfryzacji i Ministerstwo Infrastruktury już pracuje nad odpowiednią ustawą. Każdy obywatel dostanie swoją skrzynkę z adresem, i ci obywatele, którzy złożą deklarację, że całość korespondencji chcą otrzymywać cyfrowo, będą ją elektronicznie otrzymywać.

Czytaj też: Sklepy, sądy, przychodnie, przelewy bankowe - co i jak będzie działać 12 listopada?

Osoby, które będą chciały otrzymywać te listy w formie papierowej, nadal będą je dostawały w formie papierowej - zaznaczył prezes Michał Putkieiwcz.

Więcej o: