PKP PLK uważa, że po zmianie rozkładu w grudniu będzie możliwa podróż z prędkością 200 km/h z Warszawy do Gdańska.
Do tej pory trasa była dostosowana do maksymalnej prędkości 160 km/h. Trwają próby zmodernizowania jej do nowej prędkości 200 km/h, co finalnie skróciłoby podróż o 20 minut.
W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace i stawiamy sobie cel, aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru
- tłumaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, cytowany przez Polskie Radio RDC.
Czy PKP PLK zdąży zrealizować swój ambitny plan? Prezes spółki Ireneusz Merchel uważa, że tak.
Linia Warszawa - Gdańsk była przygotowana dla taboru funkcjonującego na terenie Polski na prędkość 160 km/h. Nawet mówiąc o prędkości 200 km/h myślano o Pendolino z wychylnym pudłem. Takiego nie mamy. W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru
– powiedział Ireneusz Merchel, cytowany przez InfoRail.
Polskie Koleje mają ambitny i kosztowny plan modernizacji infrastruktury. Ireneusz Merchel zapowiedział, że PKP PLK tylko w 2019 r. podpiszą umowy na 15 mld zł.
Prace związane z modernizacją kolejowej infrastruktury pochłonęły już ponad 40 mld zł. Całość prac ma kosztować prawie dwa razy tyle.
Krajowy Program Kolejowy to największy w historii polskiej kolei program inwestycyjny. W jego skład wchodzi 220 projektów wartych blisko 70 mld zł. Program zakłada modernizację m.in. 9 tys. km torów. Ogromne przedsięwzięcie ma m.in. skrócić czas przejazdu pomiędzy miejscowościami oraz zapewnić lepszy dostęp do kolei i umożliwić komfortowe podróże. Aktualnie wykonanie programu przekroczyło 60%, a wartość zakończonych i realizowanych prac wynosi ponad 40 mld zł
- czytamy w oświadczeniu PKP PLK.