Nowy odcinek drogi 747. Koniec absurdu. Po ośmiu miesiącach zdjęli znaki zakazu wjazdu

Droga wojewódzka 747 z Lipska do mostu nieopodal Solca nad Wisłą po ośmiu miesiącach od wybudowania została dopuszczona do ruchu. Nie było jednak uroczystego otwarcia, zdjęto tylko znaki zakazujące ruchu.
Zobacz wideo

Droga wojewódzka 747 z Lipska do mostu nieopodal Solca nad Wisłą kosztowała 50 mln zł i była częściowo finansowana ze funduszy europejskich. Pozyskano z nich ponad 30 mln zł. Prace zakończyły się w sierpniu 2018 r., ale trasa pozostała zamknięta. Po ośmiu miesiącach oczekiwania kierowcy mogą nią wreszcie jeździć legalnie - poinformowała nas jedna z czytelniczek. Informację potwierdza Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzki w Warszawie. Jest oficjalna zgoda na użytkowanie drogi. 

30 kwietnia po południu zdjęto znaki zakazu, które uniemożliwiały legalne poruszanie się po nowym odcinku drogi. Była wykluczona z ruchu wyłącznie poprzez formalne braki w dokumentacji. 

Droga 747 ma strategiczne znaczenie dla rozwoju województwa mazowieckiego. Z jednej strony będzie służyła mieszkańcom okolicznych miejscowości a z drugiej - ma znaczenie ponadregionalne. Droga otwiera Mazowsze na Lubelszczyznę i odwrotnie.

- wyjaśnia Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

8,5-kilometrowy odcinek drogi przechodził procedurę dopuszczenia do użytkowania przez nadzór budowlany. Urzędnikom nie zgadzały się bowiem niektóre rozwiązania zastosowane podczas budowy - były odmienne od tych przedstawionych w dokumentacji. 

Zakres robót obejmował budowę drogi nowym śladem po południowej stronie gmin Solec i Lipsko. Koszt budowy drogi to 54 mln 521 tys. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Czytaj też: Unia nam się opłaca. Za każde euro wpłacone do Brukseli dostajemy trzy i gonimy Zachód

Mieszkańcy czekają teraz na przeprowadzenie kolejnej inwestycji - budowę 30 km drogi z Lipska do Iłży. To jedna z największych inwestycji na styku Mazowieckiego i Lubelskiego. 

Działajmy razem na rzecz ochrony klimatu. Jeśli chcesz pomóc - wpłać datek >>

embed
Więcej o: