Droga wojewódzka 747 z Lipska do mostu nieopodal Solca nad Wisłą kosztowała 50 mln zł i była częściowo finansowana ze funduszy europejskich. Pozyskano z nich ponad 30 mln zł. Prace zakończyły się w sierpniu 2018 r., ale trasa pozostała zamknięta. Po ośmiu miesiącach oczekiwania kierowcy mogą nią wreszcie jeździć legalnie - poinformowała nas jedna z czytelniczek. Informację potwierdza Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzki w Warszawie. Jest oficjalna zgoda na użytkowanie drogi.
30 kwietnia po południu zdjęto znaki zakazu, które uniemożliwiały legalne poruszanie się po nowym odcinku drogi. Była wykluczona z ruchu wyłącznie poprzez formalne braki w dokumentacji.
Droga 747 ma strategiczne znaczenie dla rozwoju województwa mazowieckiego. Z jednej strony będzie służyła mieszkańcom okolicznych miejscowości a z drugiej - ma znaczenie ponadregionalne. Droga otwiera Mazowsze na Lubelszczyznę i odwrotnie.
- wyjaśnia Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
8,5-kilometrowy odcinek drogi przechodził procedurę dopuszczenia do użytkowania przez nadzór budowlany. Urzędnikom nie zgadzały się bowiem niektóre rozwiązania zastosowane podczas budowy - były odmienne od tych przedstawionych w dokumentacji.
Zakres robót obejmował budowę drogi nowym śladem po południowej stronie gmin Solec i Lipsko. Koszt budowy drogi to 54 mln 521 tys. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.
Czytaj też: Unia nam się opłaca. Za każde euro wpłacone do Brukseli dostajemy trzy i gonimy Zachód
Mieszkańcy czekają teraz na przeprowadzenie kolejnej inwestycji - budowę 30 km drogi z Lipska do Iłży. To jedna z największych inwestycji na styku Mazowieckiego i Lubelskiego.
Działajmy razem na rzecz ochrony klimatu. Jeśli chcesz pomóc - wpłać datek >>