Polacy coraz częściej nie płacą rachunków za telefony. 372 tys. dłużników zalega już 1,3 mld zł

Rosną długi Polaków za usługi telekomunikacyjne. Telekomy czekają już na spłatę 1,3 mld zł. Co szczególnie niepokojące niepłacących jest więcej niż przed rokiem.
Zobacz wideo

Zaległości za nieuregulowane rachunki wystawiane przez firmy telekomunikacyjne wzrosły przez rok o jedną szóstą i przekraczają już 1,3 mld zł, wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Tyle ma do zwrotu 372 tys. konsumentów i firm.

"Liczba dłużników telekomunikacyjnych, na koniec kwietnia br., wyniosła prawie 372 tys. Łącznie są oni winni ponad 1 333 mln zł. Za tą zawrotną sumą stoją przede wszystkim konsumenci, których jest ponad 337 tys. i mają niemal 995 mln zł przeterminowanych płatności wobec telekomów.

Z kolei ponad 34 tys. firm ma długi wynoszące 339 mln zł. Choć suma zaległości jest wysoka, nadal rośnie. W ciągu roku zwiększyła się o 185,6 mln zł. O 21 505 przybyło również dłużników, głównie za sprawą konsumentów, bo akurat liczba niepłacących firm zmniejszyła się o 3 010" - czytamy w komunikacie.

Długi wyższe niż przed rokiem

"Średnia wartość zadłużenia telekomunikacyjnego przypadająca na jedną osobę i firmę wynosi obecnie 3 584 zł i jest o 309 zł wyższa niż przed rokiem. Najwyższą średnią zaległość mają klienci telekomów z Mazowsza i Małopolski - odpowiednio 4 560 zł i 4 174 zł. Zdecydowanie zawyżają ją firmy, które choć są w mniejszości, to przeciętnie mają 9 935 zł zaległości, podczas gdy na osobę prywatną wypada 2 944 zł" - czytamy dalej.

Czytaj też: Ogromne zaległości branży budowlanej - już 4,75 mld zł. "Boom trwa, ryzyko nie maleje"

Dane zgromadzone w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor wskazują, że najwięcej osób niepłacących rachunków ma między 25 a 34 lata - 88 964 z osób, choć niewiele mniej ma od 35 do 44 lat - 83 268 osób. Osoby w wieku od 25 do 44 lat stanowią połowę dłużników telekomunikacyjnych wśród osób fizycznych. Jeśli chodzi o płeć, to w prawie każdym przedziale wiekowym dominują panowie, wyjątek stanowią osoby po 65. roku życia, gdzie jest więcej pań niepłacących rachunków za telefon, podsumowano.

Zobacz wideo