Surge Cloud ma ambitny plan uruchomienia sieci 21 sklepów autonomicznych w ciągu 12 miesięcy. Okres pilotażowy obejmie trzy polskie miasta. Pierwszy Take&GO ma zacząć funkcjonować w czerwcu w Poznaniu. Rozwiązania ostatecznie zaprezentowane podczas ostatniego Kongresu Rynku FMCG Surge Cloud zapowiadała już na początku roku.
Sklepy Take&GO mają wykorzystywać sztuczną inteligencję, spersonalizowane cyfrowe nośniki obrazu i CCTV czyli szeroko rozumiany monitoring przemysłowy. Klienci sklepów będą robić zakupy bez konieczności korzystania z kas, a drzwi do sklepu mają być otwierane przez klienta z pomocą specjalnej aplikacji. Jak zapewniają twórcy konceptu, właściciele sklepów będą mogli zaoszczędzić na tzw. kosztach operacyjnych.
Oddajemy władzę klientom, pozwalając im decydować, kiedy chcą wejść do sklepu, o której godzinie i którego dnia tygodnia. Take&GO to nie jest tylko show technologiczny. To jest odpowiedź na to, co usłyszeliśmy od przedstawicieli branży, a mianowicie, że sposobem na sukces w handlu jest zmniejszenie kosztów operacyjnych
- podsumował Marcin Dąbrowski, dyrektor generalny Surge Cloud.
Zgodnie z zapowiedzią Surge Cloud, sklepy Take&GO - przynajmniej na początku - będą oferowały wyłącznie spożywczy asortyment, bez papierosów i alkoholu.
W styczniu także właściciel popularnej sieci Żabka, CVC Capital Partners, zapowiedział rozpoczęcie współpracy z firmą AiFi. Jej rezultatem ma być wprowadzenie zautomatyzowanych i inteligentnych sklepów samoobsługowych.
Czynne całodobowo Żabki 2.0, podobnie jak Take&GO, chcą czerpać z możliwości sztucznej inteligencji oraz aplikacji na smartfona, dzięki której klient zapłaci za zakupy bezgotówkowo. Póki co, firma CVC Capital Partners nie zdradziła szczegółów dotyczących daty wprowadzenia sklepów nowej generacji.