Jak podał serwis branżowy Cashless, polscy klienci sieci Lidl zauważyli, że w dedykowanej aplikacji Lidl Plus pojawiła się nowa opcja - Lidl Pay. Można z nią powiązać kartę płatniczą. Na razie dotyczy to tylko części klientów, bo niektórzy przy próbie dodania karty natrafiali na komunikat w języku hiszpańskim, a sam proces "podłączenia plastiku" pozostawał nieukończony. Ma to prawdopodobnie związek z tym, że nowa funkcja nie została jeszcze oficjalnie udostępniona polskim klientom, choć jest to zapewne kwestia najbliższego czasu. Jak dotąd, Lidl Pay działa oficjalnie tylko w Hiszpanii.
Zasada działania płatności mobilnych Lild Pay jest prosta. Podczas konfiguracji usługi należy dodać kartę płatniczą, a następnie autoryzować operację za pomocą hasła SMS-owego. Następnie generujemy kod QR w aplikacji Lidl Plus i przedstawiamy go przy sklepowej kasie do zeskanowania.
Mimo, że na rynku istnieją inne, już spopularyzowane systemy płatności mobilnej, to sieć Lidl może nową opcję wykorzystać w celach marketingowych - by zwiększyć popularność aplikacji Lidl Plus. Dzięki temu dotrze ona do klienta z informacją o rabatach, promocjach czy wyprzedażach, a także zachęci do korzystania z cyfrowych paragonów.
Aplikacja Lidl Plus, będąca mobilną wersją programu lojalnościowego, działa w Polsce od kwietnia 2019 r. Jest dostępna zarówno na smartfonach z Androidem, jak i iOS. Interfejs aplikacji dzieli się na trzy główne sekcje: KUPONY, OFERTY i GAZETKI, w który klient znajdzie zniżki, specjalne promocje oraz największe hity produktowe z bieżącej oferty sieci Lidl. Opcja elektronicznego paragonu gromadzi wszystkie nasze paragony z zakupów w sklepach Lidl przez 30 dni.