Wydali 171 mln zł na pociągi, teraz je wyremontują za kolejne 275 mln. "Edyty" wrócą na tory

Spółka PKP Intercity zawarła umowę na modernizację 14 składów kolejowych ED74. Wśród maszyn znajdą się te, które od lat niszczeją na bocznicy kolejowej w Krakowie. Pomalowanie przez wandali i zardzewiałe wkrótce będą nie do poznania.
Zobacz wideo

PKP Intercitypodjęło wreszcie decyzję dotyczącą pociągów, które od 2016 roku niszczeją na bocznicy kolejowej w Krakowie. Składy, które zakupiono w 2007 roku czeka gruntowna modernizacja. Spółka poinformowała o podpisaniu umowy na to zlecenie.

Siedem z czternastu pociągów ED74 przekazanych do PKP zalegało w bazie w Krakowie Bieżanowie, bo przewoźnik nie chciał ich używać. Kiedy w końcu w 2017 roku znalazł się chętny do ich zakupu Intercity odmówiło dokonania transakcji. 

Ostatecznie wszystkie 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED47, zwanych "Edytami", trafi do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz. Wartość kontraktu to blisko 275 mln zł brutto. Umowa jest jednym z elementów największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Prace powinny zakończyć się w terminie czterech lat. 

Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów

- zapewnia Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. Składy nie zostaną jedynie naprawione i odświeżone, ale gruntownie wyremontowane - wyposażone m.in. nowe siedziska, klimatyzację i urządzenia zapewniające dostęp do internetu. Na pokładzie dostępne będą też automaty z napojami i przekąskami. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone.

Unowocześnione pociągi mają planowo być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław - Lublin i Wrocław - Kielce.

Czytaj też: Spóźnienia pociągów. Będą kary dla winnych. Kolejarze krytykują projekt ministerstwa

Największy program inwestycyjny PKP Intercity

PKP Intercity realizowany jest obecnie największy program inwestycyjny w historii spółki „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę ponad 3,2 mld złotych brutto.

Więcej o: