Galerie handlowe mają nowe marki dla Polaków. Jesienią najbardziej oczekiwany debiut roku

Galerii handlowych mamy już niemal tyle samo co na zachodzie Europy. Nadal jednak powstają nowe, pojawiają się też w nich nowe marki, nigdy wcześniej nie widziane nad Wisłą.
Zobacz wideo

Z najnowszego podsumowania rynku nieruchomości handlowych w Polsce przygotowanego przez firmę doradczą JLL wynika, że w pierwszym półroczu przybyło nam 215 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

Najważniejszym otwarciem było uruchomienie warszawskiej Galerii Młociny (78 500 mkw. powierzchni handlowej). To największe nowe centrum handlowe powstałe w tym roku 2019 i zarazem największe od otwarcia Galerii Posnania w 2016 roku. 

Tłumy na otwarciu Galerii Młociny w maju 2019 r. Otwarcie galerii w poniedziałek, 4 maja 2020 r. po epidemii takich tłumów już nie przyciągnieTłumy na otwarciu Galerii Młociny w maju 2019 r. Otwarcie galerii w poniedziałek, 4 maja 2020 r. po epidemii takich tłumów już nie przyciągnie Fot. Jedrzej Nowicki / Agencja Gazeta

Czytaj więcej: Nowy wieżowiec wyrośnie w Warszawie. Rusza budowa Skysawa za ponad 325 mln złotych

Mamy już 422 centra handlowe

W Polsce jest już – wg wyliczeń JLL - blisko 14,5 mln mkw nowoczesnej powierzchni handlowej. 10,2 mln mkw przypada z tego na 422 działające nad Wisłą galerie handlowe. Reszta to nowoczesne sklepy przy ulicach handlowych i duże podmiejskie outlety.

Przez to na 1000 mieszkańców przypada u nas już 265 mkw nowoczesnej powierzchni handlowej, co zbliża nas do średniej w krajach Europy Zachodniej (279 mkw. na 1000 mieszkańców).

I w najbliższym czasie ten wynik zostanie jeszcze poprawiony. JLL szacuje, że w drugiej połowie roku rynek handlowy urośnie o kolejne 278 tys. mkw. 

Czytaj więcej: Najwyższy biurowiec w Warszawie sprzedany. Transakcja za ponad 1,6 mld zł

Nowe marki, bo rośnie konkurencja

Coraz większa liczba centrów handlowych w połączeniu z rozwijającym się handlem internetowym oraz rosnącą liczbą coraz bardziej świadomych i wymagających klientów, powoduje, że galerie muszą bardziej się starać niż w przeszłości.

Próbują nas zachęcić do odwiedzin między innymi poprzez otwarcia sklepów nowych zagranicznych marek. Takich w minionym półroczu pojawiło się sześć.

Trzy z nich wybrały Galerię Młociny. To: Sloggi - niemiecka marka bieliźniana, włoski Gagliardi, oferujący ekskluzywną męską modę, i Pesto Café z Ukrainy.

Do tego włoska marka, Boxeur des Rues, oferująca odzież sportową, uruchomiła salon w Factory Poznań. Wcześniej TEPfactor otworzył swój park rozrywki w Blue City, a My Shoes zadebiutował w Galerii Mokotów, Galerii Katowickiej i Galerii Echo Kielce.

Primark - najbardziej oczekiwany debiut roku

Analitycy JLL uważają, że najbardziej oczekiwany debiut roku będzie jesienią. Wtedy w Galerii Młociny i w jednym z krakowskich centrów handlowych swoje pierwsze sklepy w Polsce prawdopodobnie otworzy Primark, duża brytyjska sieć odzieżowa. W swojej ofercie ma między innymi linie inspirowane m.in. Harry'm Potterem i Myszką Miki. Oferta tej sieciówki jest bardzo duża i raczej niedroga.

Na polski rynek zamierza też wejść wkrótce American Urban Outfitters i kolejne szwedzkie marki: H&M Weekday i H&M - Monki. Czy to wystarczy, by zachęcić nas do częstszych wizyt w centrach handlowych?

Tekst pochodzi z bloga PortalTechnologiczny.pl

Więcej o: