Bank już nie chce obsługiwać klientów. Daje nawet 800 zł, żeby rozwiązali umowy

DNB Bank Polska płaci klientom indywidualnym nawet 800 zł za to, aby ci... rozwiązali umowy o konta, karty kredytowe czy ubezpieczeń. Instytucja zmienia strategię i chce skupić się wyłącznie na obsłudze firm.

Bank próbuje grzecznie "wyprosić" klientów indywidualnych od siebie już od kilku miesięcy. W lipcu wręcz podbił stawkę, bo o ile wcześniej proponował w ramach kompensaty 300 zł, o tyle teraz już 600 zł.

Tyle zostaną klienci, którzy z własnej woli zamkną w DNB Banku Polska swoje konta osobiste (w tym walutowe) i oszczędnościowe, a także zrezygnują z kart do kont i kart kredytowych. Co więcej, jeśli ktoś ma też ubezpieczenie nieruchomości czy na życie, może dostać kolejne 200 zł. Oczywiście w przypadku np. kart kredytowych trzeba wcześniej spłacić zadłużenie na nich. 

DNB Bank Polska chce "pozbyć" się swoich klientów - osób fizycznych, bo zmienia strategię działania. Teraz planuje być "specjalistycznym bankiem korporacyjnym obsługującym największe firmy z wybranych sektorów gospodarki". Jeśli chodzi o klientów indywidualnych, to zostaną mu tylko spłacane przez klientów kredyty hipoteczne. W celu ich spłaty bank w miejsce dotychczasowych rachunków osobistych zakłada rachunki techniczne. 

Początkowo bank informował, że oferta za 600-800 zł jest aktualna do końca lipca. Jak się jednak dowiedzieliśmy w banku, już zapadła decyzja o jej przedłużeniu do 29 sierpnia.

Po 29 sierpnia DNB Bank już nie będzie zachęcał

Decyzja o zmianie profilu działalności DNB Banku dotknęła około 9,5 tys. klientów indywidualnych - posiadaczy produktów hipotecznych i innych produktów, tj. rachunków, kart płatniczych, ubezpieczeń na życie oraz nieruchomości. Jak donosi Monika Indra, Dyrektor Departamentu Zarządzania Bankowością Detaliczną w DNB Banku Polska, z dotychczasowych ofert "pożegnalnych" skorzystało ponad 70 proc. klientów. 

Wynika z tego, że nadal rezygnacji z produktów nie dokonało zapewne ok. 2,5 tys. osób. Co je czeka, jeśli nie zrobią tego do 29 sierpnia? Ich umowy zostaną wypowiedziane przez bank.

Klientom, którzy nie złożą dyspozycji do dnia 29 sierpnia 2019 r. bank wyśle wypowiedzenia umowy prowadzenia rachunków, kart oraz ubezpieczeń grupowych z początkiem września ze skutkiem na 31 października 2019 r. W przypadku kart kredytowych bank, po indywidualnych uzgodnieniach z klientami, wyznaczy terminy ich spłat. Będzie to jednak musiało nastąpić nie później niż do 31 grudnia 2019 r.

- informuje nas Monika Indra z DNB Banku Polska.

Volkswagen Bank Polska też tak zrobił

W 2018 r. podobną decyzję do tej DNB Banku podjął Volkswagen Bank Polska. On także postanowił zmienić profil działalności i wycofać się z oferowania kont osobistych klientom indywidualnym. z końcem listopada wypowiedział klientom umowy - ale tych i tak pozostała wtedy garstka, bo wcześniej bank przeprowadził kampanię informacyjną, łącznie z podsuwaniem promocyjnej oferty konta u swojej (niedawnej) konkurencji - w eurobanku.

Zobacz wideo
Więcej o: