Rewolucja w InPost. "Wstrzymujemy SMS-y związane ze statusem przesyłki"

InPost, do którego należą Paczkomaty, zachęca użytkowników, by instalowali aplikację i to za jej pomocą sprawdzali status przesyłki. Firma nie będzie w tym celu używać już wiadomości SMS. Ma to utrudnić życie przestępcom.

InPost poinformował, że informacje o statusie przesyłki - zarówno dotyczące usługi kurierskiej, jak i Paczkomatów - nie będą już przesyłane poprzez SMS-y. Śledzenie losów oczekiwanej paczki będzie możliwe m.in. za pomocą aplikacji mobilnej czy poprzez stronę internetową firmy. 

O zmianie poinformował nas jeden z czytelników, który otrzymał - ostatnią, jak się zdaje - klasyczną wiadomość od InPostu. 

Dziękujemy za korzystanie z naszej aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych SMS wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki.

W rozmowie z Next Gazeta.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost S.A., potwierdził wprowadzenie zmiany. Wyjaśnił też przyczyny pożegnania się z SMS-ami. 

Stałe rozwijamy funkcjonalności naszej aplikacji, która jest centrum komunikacji z klientami. Informacje o statusie przesyłek, zarówno nadawanych, jak i odbieranych, są obecnie dostępne w łatwy i prosty sposób w jednym miejscu. Tym samym rezygnujemy ze starszej technologi, czyli powiadamiania o statusach przesyłek poprzez SMS

- stwierdził w przesłanym nam stanowisku

Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS.

- dodał.

Fala oszustw wymuszających płatność

Przestępcy wielokrotnie podszywali się zarówno pod InPost, jak i inne firmy kurierskie i pocztowe. W ostatnim czasie popularne jest oszustwo polegające na wysyłaniu informacji o wystąpieniu niewielkiej niedopłaty. Ofiara w wiadomości SMS jest przekonywana, że wystarczy niewielki przelew, opiewający często na zaledwie kilka złotych, by otrzymać przesyłkę.

Czytaj też: Poczta Polska rzuca rękawicę InPostowi. Postawi 200 automatów w sklepach Biedronki i swoich placówkach

Tymczasem, podając w wiadomości link, przestępcy kierują do sfałszowanej bramki, za pomocą której wyłudzają dane do logowania i wyprowadzają pieniądze z konta ofiary. Przestępcy w swoich działaniach wykorzystują domeny, które mają wzbudzić zaufanie - takie jak inpost24.me, olx-platnosci.online, czy payment.super-pay.me.

Aplikacja mobilna InPost jest dostępna na urządzenia z Androidem i iOS. Obsługuje zlecenia dotyczące Paczkomatów oraz paczek przewożonych przez kurierów.

Zobacz wideo