Klienci banków cały czas zmagać się muszą z oszustami. Kilkanaście dni temu informowaliśmy o osobach podających się za konsultantów próbujących wyłudzić kody do logowania SMS. Sprawa dotyczyła m in. klientów Alior Banku oraz Getin Banku. Tym razem problem z cyberprzestępcami dotknął BNP Paribas.
BNP Paribas ostrzega przed oszustami. Jak wyłudzają pieniądze?
W komunikacie, znajdującym się na oficjalnej stronie banku, możemy przeczytać o pojawieniu się SMS-ów, których celem jest przejęcie dostępu do naszych kont. Ich treść jest różna, podobnie jak dane nadawców (oszuści najczęściej podszywają się po urząd skarbowy, kurierów i firmy windykacyjne), natomiast cechą wspólną jest znajdujący się w nich link do realizacji płatności. Bank informuje, że pod żadnym pozorem nie powinno się w niego klikać, a także podawać loginu oraz kodu dostępu. Dzięki temu cyberprzestępcy otrzymają dostęp do konta.
Przykłady wiadomości oszustów https://www.bnpparibas.pl
Pod koniec I kwartału 2019 r. bank obsługiwał 3,7 mln klientów, co oznacza wzrost o ponad 35 proc. w skali roku.