Netflix najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. HBO GO daleko w tyle

Netflix jest najpopularniejszym płatnym serwisem VoD w Polsce - wykazują badania Mindshare Polska. Z platformy tej korzysta blisko 60 proc. internautów, którzy płacą za abonament w jakimś serwisie udostępniającym wideo na życzenie.

Z badania przeprowadzonego przez Mindshare Polska wynika, że aż 87 proc. polskich użytkowników internetu ogląda materiały wideo w sieci co najmniej raz w tygodniu. 81. proc. badanych zadeklarowało, że korzysta z darmowych treści dostępnych na portalach VoD, z kolei 31 proc., że płaci za dostęp do jakiejś platformy tego typu.

Zobacz wideo

Netflix najchętniej wybieraną platformą VoD wśród polskich internautów

Internauci, którzy płacą za subskrypcję kanałów VoD, najchętniej wybierają Netflixa. Na pytanie: "Do jakiego/jakich serwisów lub aplikacji masz obecnie wykupiony abonament lub pakiet?", 57 proc. płacących za VoD badanych odpowiedziało, że jest to właśnie ta platforma. Drugie miejsce w tym rankingu zajęło HBO GO. Za dostęp do niego płaci 31 proc. badanych. Kolejne pozycje zajęły Ipla (20 proc.), Player.pl (18 proc.) oraz NC+ GO (15 proc.) - przytacza portal Wirtualne Media

Analiza współkonsumpcji platform przeprowadzona przez Mindshare Polska wykazała, że i pod tym względem Netflix wyróżnia się na tle innych portali typu VoD (zarówno płatnych, jak i bezpłatnych). Wynika z niej, że znaczna część klientów Netflixa nie szuka treści na innych platformach. Serwisy, których użytkownicy w najwyższym stopniu korzystają także z innych platform, to Player.pl oraz Ipla.

Badanie Mindshare Polska zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1002 internautów, reprezentatywnej dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

Więcej o: