Z badania przeprowadzonego przez Mindshare Polska wynika, że aż 87 proc. polskich użytkowników internetu ogląda materiały wideo w sieci co najmniej raz w tygodniu. 81. proc. badanych zadeklarowało, że korzysta z darmowych treści dostępnych na portalach VoD, z kolei 31 proc., że płaci za dostęp do jakiejś platformy tego typu.
Internauci, którzy płacą za subskrypcję kanałów VoD, najchętniej wybierają Netflixa. Na pytanie: "Do jakiego/jakich serwisów lub aplikacji masz obecnie wykupiony abonament lub pakiet?", 57 proc. płacących za VoD badanych odpowiedziało, że jest to właśnie ta platforma. Drugie miejsce w tym rankingu zajęło HBO GO. Za dostęp do niego płaci 31 proc. badanych. Kolejne pozycje zajęły Ipla (20 proc.), Player.pl (18 proc.) oraz NC+ GO (15 proc.) - przytacza portal Wirtualne Media.
Analiza współkonsumpcji platform przeprowadzona przez Mindshare Polska wykazała, że i pod tym względem Netflix wyróżnia się na tle innych portali typu VoD (zarówno płatnych, jak i bezpłatnych). Wynika z niej, że znaczna część klientów Netflixa nie szuka treści na innych platformach. Serwisy, których użytkownicy w najwyższym stopniu korzystają także z innych platform, to Player.pl oraz Ipla.
Badanie Mindshare Polska zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1002 internautów, reprezentatywnej dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.