Od 16 listopada wszystkie płatności u mnie na karcie są podwójnie księgowane. Zarówno transakcje jak i wypłata z bankomatu. Poszło kilkaset złotych
Właśnie zostałam pozbawiona środków do życia przez podwójne księgowania na koncie w dniach 16-17 listopada 2019. Skandal
Jedna płatność karta za towar. Z wpływu kilku tys mam na koncie 0 bo....? Bank ma problemy techniczne i podwójnie księguje moje wydatki!
Skandal! Na koncie miałam pieniądze, a wchodzę i 0 zł!!! Zero jakiejś informacji, zero niczego! Telefony nieczynne, zero kontaktu!
- to tylko niektóre z dziesiątek wiadomości, jakie piszą klienci Idea Banku w mediach społecznościowych. Bank może nie jest szczególnie popularny wśród klientów indywidualnych, ale z jego usług korzysta bardzo wielu mikroprzedsiębiorców, którzy teraz obawiają się, że nie będą w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań na czas. A warto przypomnieć, że dzisiaj 20. dzień miesiąca, a więc ostatni dzwonek na zapłatę podatku za październik.
Idea Bank odpowiada tylko klientom, że faktycznie nastąpiła awaria i że trwają prace naprawcze. Od kilkunastu godzin awaria nie została naprawiona. W środę rano dodaje w odpowiedzi na pretensje klientów, że "prosi jeszcze o chwilę cierpliwości" i że "zaistniała kwestia może zostać rozwiązana w przeciągu najbliższych godzin".
Klienci Idea Banku są wściekli nie tylko na całą sytuację, ale także na sposób komunikowania awarii. A raczej jego brak. Bank przez wiele godzin nie umieścił nawet wiadomości w mediach społecznościowych o problemie, jedynie odpowiadał na wpisy. Post pojawił się dopiero dziś około godziny 12.
Co więcej, klienci donoszą, że zamiast SMS-ów o awarii otrzymują... wiadomości o wystąpieniu zaległości na koncie. Zaległości powstałych rzecz jasna wskutek podwójnych księgowań transakcji. Nawet biorąc pod uwagę, że wysyłka SMS-ów następuje automatycznie po stwierdzeniu braku środków na koncie, to w tej sytuacji taka wiadomość brzmi kuriozalnie.
Właśnie dostałem od Idea Banku SMS, że mam zaległości na koncie. Nie dość, że zaksięgowaliście mi na koncie transakcje dwukrotnie, wyzerowaliście mi konto. Od godz. 11 otwieram swój lokal, tylko problem jest taki, że brakuje mi towaru. Którego nie kupię, bo przez was nie mam środków na koncie, a macie tupet wysyłać SMS o uregulowanie zaległości
Szczyt bezczelności. Awaria w banku brak kasy na koncie i rano SMS z pierwszą informacją od IB: "Idea Bank S.A. informuje o zaległości na rachunku nr ...... w kwocie 159,15 PLN. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie zaległości.
- denerwują się klienci banku.
W komentarzu przesłanym do naszej redakcji bank przeprasza klientów i informuje, że przyczyna błędy została zdiagnozowana. Poniżej pełny komunikat banku.
19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.
Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych.