Janusz Palikot pobił rekord crowdfundingu: w 36 dni zebrał 4,2 mln zł na rozwój Tenczyńskiej Okovity

Były polityk zebrał 4,2 mln złotych na rozwój Browaru Tenczynek, który został zakupiony kilka miesięcy temu od Marka Jakubiaka. Janusz Palikot chce przeznaczyć pieniądze przede wszystkim na rozwój spółki-córki Tenczyńska Okovita i produkcję rzemieślniczej wódki i piwa premium.
Zobacz wideo

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl biznesmenowi udało się uzbierać kwotę 4,2 mln złotych, uzyskując ponad 1,3 tysięcy akcjonariuszy. Janusz Palikot sumę tę zebrał w zaledwie 36 dni i tym samym pobił rekord w historii crowdfundingu w Polsce.

Rekord crowdfundingu w Polsce: 4,2 mln w 36 dni na projekt Janusza Palikota

Były polityk pieniądze przeznaczy na inwestycje związane z Browarem Tenczynek, rozwój firmy Tenczyńska Okovita oraz otwarcie taproomu. - Jesteśmy bardzo zadowoleni za tak ogromnego zainteresowania naszą zbiórką i rekordowym tempem, w którym udało się zrealizować 100 proc. jej celu. Na wszystkie oferowane akcje inwestorzy zapisali się i wpłacili środki w zaledwie 36 dni, czyli na 4 dni przed planowanym zakończeniem kampanii. Wiele osób nie zdążyło dopełnić formalności do czasu osiągnięcia kwotowego celu i w rezultacie do transakcji nie mogło już dojść - powiedział w rozmowie z "WM" Janusz Palikot.

Celem zbiórki jest rozwinięcie programu produkcji piw starzonych, które wytwarzane są w drewnianych beczkach. Dodatkowo były polityk chce stworzyć rzemieślniczą destylarnię alkoholi wysokoprocentowych, czego wynikiem ma być mocna, potrójnie destylowana (według receptury z XIX wieku) wódka rzemieślnicza. Aż dwa miliony z zebranej kwoty pochłonie budowa wieży destylacyjnej. Pozostałe pieniądze będą kapitałem przeznaczonym na bieżącą działalność firmy.

- Już trwają zaawansowane rozmowy z producentem alembiku do destylacji, mamy gotowe wizualizacje taproomu, nasz piwowar jest w trakcie zamawiania składników do warzenia sztosów, a my wybieramy odpowiednie do nich beczki. (...) Do końca 2020 roku zamkniemy wszelkie procesy inwestycyjne i przygotujemy pierwsze, testowe produkty pod marką Okovity, które na rynku zadebiutują najpóźniej w 2021 roku - deklaruje Janusz Palikot.