Biedronka i Lidl ze świątecznymi ofertami. Czym dyskonty przyciągają klientów?

Święta Bożego Narodzenia wiążą się ze zwiększonymi wydatkami Polaków na zakupy prezentów oraz artykułów spożyczwczych. Okres ten to dobry czas dla sieci sklepów, takich jak chociażby Biedronka i Lidl, które przygotowały dla klientów wiele świątecznych ofert.
Zobacz wideo

Jak informuje rp.pl, przeciętna polska rodzina wyda na Święta Bożego Narodzenia 1,5 tys. zł. W tej kwocie mieszczą się zakupy prezentów oraz artykułów spożywczych niezbędnych do przygotowania wigilijnych potraw. Okres przedświąteczny jest więc żniwem przede wszystkim dla sieci sklepów, które mogą spodziewać się dużo wyższych dochodów. Według szacunków, w tym roku będzie podobnie, zwłaszcza że dyskonty przygotowały się na ten czas. 

Sklepy mogą liczyć na spore zyski. Pogłoski o spowolnieniu nie dotyczą okresu świątecznego

W tym roku sklepy mogą liczyć na wzrosty aż o 6 proc. wyższe aniżeli w ubiegłym roku. Eksperci wskazują, ze tak pozytywne trendy mogą wynikać z polityki rządu, który dał obywatelom wiele dodatkowych środków finansowych, takich jak 13. emerytura, 500 plus czy podwyżka płacy minimalnej. Warto również zauważyć, że największe sklepy będą otwarte w niedziele 15 i 22 grudnia, co powinno pozytywnie wpłynąć na rynek. 

Lidl oraz Biedronka z ofertami specjalnymi na Boże Narodzenie

Powyższe dane wymogły na największych sieciach stworzenie specjalnych ofert. Biedronka oraz Lidl zdecydowały się wprowadzić do swoich ofert więcej produktów wysokiej jakości oraz takich, które mogą znaleźć się na wigilijnych stołach. - Zauważamy, że w okresie świątecznym klienci wyjątkowo chętnie sięgają po tego typu produkty. Wręczają je jako prezenty, zwłaszcza w przypadku słodyczy. A przygotowując kolację dla rodziny, chętniej też wybierają nowe, bardziej wyszukane smaki – mówi Paweł Franczak z biura prasowego sieci - powiedział Paweł Franczak z biura prasowego Biedronki

Jak wynika z badań podanych przez "Rzeczpospolitą", przeciętny Polak wydaje w grudniu na żywność o 20 proc. więcej. Dużo większą popularnością cieszą się takie artykuły spożywcze jak słodycze (powyżej 10 proc. rocznej sprzedaży), alkohol (wzrost popularności likierów oraz whisky) czy ryby. 

Więcej o: