Boże Narodzenia 2019. Ile kosztuje choinka? Polacy chcą wydać na nią nawet 200 zł

Nieodzownym elementem Świąt Bożego Narodzenia jest pięknie przystrojona choinka. W 2019 roku Polacy są skłonni wydać na nią nawet 200 zł. Po świąteczne drzewka udamy się do marketów remontowo-budowlanych.

Jak podaje serwis mondaynews.pl, badania dotyczące zwyczajów świątecznych Polaków przeprowadziła firma Hiper-Com Poland i Grupa Mobilna Qpony-Blix. Wzięło w nim udział 1001 osób w wieku od 18 do 65 lat. Wynika z nich, że Polacy przywiązują sporą wagę do zakupy bożonarodzeniowych drzewek.

Jaki choinki są najbardziej najbardziej popularne 

Jak wynika z badań, aż 40 proc. Polaków jest skłonnych wydać na choinkę od 150 do 250 zł. Kwotę powyżej tego pułapu zadeklarowało 14 proc. ankietowanych. Wszystko wskazuje więc na to, że wydatek rzędu 200 zł na zakup choinki będzie w tym roku czymś normalnym. Co ciekawe, najmniejszą popularnością cieszą się najtańsze drzewa (5 proc. ankietowanych wyda mniej niż 50 zł, a 7 proc. od 50 do 100 zł). Świadczyć to może z jednej stronie o wzroście zarobków Polaków, ale również o tym, że zakup choinki może być dla nich ważnym elementem tradycji świątecznej. 

Polacy po choinki wybiorą się do... sklepów remontowo-budowlanych. Drzewek szukamy na promocjach

Aż 35 proc. ankietowanych choinki zakupi w sklepach typu DiY (remonotowo-budowlanych). Innymi popularnymi miejscami będą hipermarkety (19 proc.) oraz dyskonty (15 proc.) Jedynie 12 proc. ankietowanych zdecyduje się kupić drzewka bezpośrednio od leśników. Najmniejszą popularnością cieszą się natomiast lokalne targowiska, na które uda się 11 proc. osób. Tak duża popularność różnego rodzaju sklepów w badaniach może wynikać z tego, że zakupy choinek będą połączone z innymi zakupami przedświątecznymi. Poza tym aż 50 proc. ankietowanych szukać będzie drzewek w promocyjnych cenach

- Sklepy DiY oferują bardzo szeroki wachlarz ozdób świątecznych. Na dużej powierzchni zapewniają też większy komfort poruszania się podczas zakupów. To dla wielu konsumentów nadal jest ważnym elementem, zwłaszcza przed świętami. Ponadto te sieci przeznaczają bardzo dużo powierzchni promocyjnej w swoich gazetkach na komunikację ofert rabatowych. Nierzadko informacje o choinkach czy ozdobach znajdują się na pierwszych stronach - powiedział Marek Lenkiewicz z Grupy Mobilnej Qpony-Blix