Francuski Carrefour sprzedał w ubiegłym roku w swoich sklepach w Polsce produkty za łączną kwotę 2,18 mld euro, czyli ok. 9,22 mld zł. Tym samym sprzedaż LfL (like-for-like, czyli w sklepach porównywalnych) wzrosła w 2019 roku o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Rok wcześniej wskaźnik wzrostu stanowił jedną trzecią obecnego wyniku.
Pod względem wskaźnika wzrostu LfL Polska okazała się liderem wśród europejskich krajów. Choć największy obrót - ponad 10 mld euro - spółka wypracowała we Francji, to na rodzimym rynku odnotowała spadek sprzedaży brutto o 0,9 proc. Spadki Carrefour zaliczył także we Włoszech (-2,6 proc.) czy w Belgii (-1,5 proc.). W Hiszpanii sieć odnotowała nieznaczny wzrost na poziomie 0,1 proc., w Rumunii - już 3,6 proc. W samym IV kwartale minionego roku przychody Carrefoura w Polsce to 638 mln euro, czyli ok. 2,7 mld zł.
Polska w zestawieniu wyników sprzedażowych Carrefour Carrefour Group
Wynik sprzedażowy sieci Carrefour, choć imponujący, nie przegonił osiągnięć sieci Jeronimo Martins w naszym kraju. Sprzedaż Biedronki wzrosła bowiem w 2019 r. do kwoty 12,62 mld euro, co w przeliczeniu na złote daje kwotę ok. 53 mld zł. Wzrost roczny wyniósł 8,8 proc, a 10,3 proc. dla IV kwartału. Wskaźnik wzrostu LFL polskiej Biedronki to 5,8 proc. rocznie i 7,7 proc. kwartalnie.