YouTube pochwalił się przychodami z reklam. Pierwsze tak szczegółowe dane

Właściciel platformy YouTube firma Alphabet po raz pierwszy zdecydował się opublikować tak szczegółowe dane. Wynika z nich, że w ubiegłym roku przychody reklamowe YouTube'a wyniosły 15,15 mld dol.
Zobacz wideo

Alphabet to amerykański konglomerat, do którego należą m.in. Google, Google Play czy YouTube. Firma pochwaliła się przychodami na poziomie ponad 46 mld dol w IV kwartale minionego roku., co oznacza 17-procentowy wzrost względem analogicznego okresu 2018 roku. Po raz pierwszy od 15 lat Alphabet zdecydował się przedstawić dokładne dane finansowe dotyczące platformy YouTube. 

YouTube z przychodami na poziomie 15 mld dol. z tytułu reklam. Alphabet z problemami

Jak podaje Alphabet, przychód YouTube'a z reklam wyniósł 15,15 mld dol., notując znaczny wzrost względem ubiegłego roku. Trzy lata temu przychody reklamowe popularnej platformy wyniosły 8,1 mld dol., natomiast rok później ok 11 mld. dol. Widoczny jest więc trend miarowego wzrostu w tym aspekcie działalności serwisu. 

Dużym sukcesem okazał się również YouTube Premium, z którego Alphabet również czerpie korzyść. Miniony rok został zamknięty z 20 mln użytkownikami nowej usługi, dodatkowo, 2 mln osób korzysta z YouTube TV. Sukcesem całej platformy zakończył się IV kwartał 2019 roku z przychodem łącznie na poziomie 5 mld dol. Publikacja danych finansowych platformy nie uchroniła jednak Alphabetu od 3-procentowych spadków akcji. Eksperci nie są w stanie wyjaśnić czym były one spowodowane. 

YouTube powstał w 2005 roku jako platforma pozwalająca na bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów. W Polsce serwis funkcjonuje od 2007 roku. 

>>> Dowiedz się więcej: Netflix z prognozą wydatków na 2020 rok. Nakłady większe od tego, ile Polska wydaje na armię

Więcej o: