Dubaj. Ikea wprowadza możliwość płacenia... czasem

Ikea, jako pierwszy sklep detaliczny na świecie, planuje wprowadzić możliwość płacenia... czasem. Rewolucyjny pomysł ma zachęcić ludzi do odwiedzania sklepów.

"Czas to pieniądz" to jeden z najbardziej popularnych związków frazeologicznych w języku polskim. Ikea zdecydowała się potraktować powiedzenie bardzo dosłownie i dla klientów w Dubaju wprowadziła możliwość płacenia walutą "czasową". Pomysł może się okazać prawdziwą rewolucją. 

Ikea wprowadza możliwość płacenia czasem

Celem akcji "Kupuj za swój czas" jest zachęcenie potencjalnych klientów firmy osób do częstszego odwiedzenia jej sklepów znajdujących się najczęściej na obrzeżach miast - podaje "Forbes". Od teraz, czas przeznaczony na dojazd do placówki sieci zostanie zamieniony na  pieniądze. Osoby, które chcą zapłacić czasem muszą zarejestrować trasę w Google Maps, a później pokazać przy kasie podczas płacenia. Wtedy zostanie on w sklepie wyceniany na podstawie średniego wynagrodzenia w Dubaju. 

Przed wprowadzeniem tej kampanii zdaliśmy sobie sprawę, że czas jest obecnie bardzo cenny, a wielu naszych klientów poświęca jego część, odwiedzając nasze sklepy, które bardzo często znajdują się poza centrum miast. Uważamy, że słuszne jest nagradzanie klientów za to, że poświęcają nam czasu. Poprzez akcję chcemy sprawić, aby mieszkańcy Dubaju jak najlepiej wykorzystywali każdą minutę życia

- powiedział rzecznik Ikea w rozmowie z "Forbesem". Na razie akcja będzie dostępna jedynie w Dubaju, ale w przyszłości może się okazać, że jest to rozwiązanie wykorzystywane również przez inne firmy. 

Płatność czasem to nie pierwszy rewolucyjny pomysł Ikei

Szwedzki sklep należy do firm, które bardzo często decydują się na niebanalne rozwiązania. W przeszłości Ikea skupowała używane meble w Niemczech. Firma miała także ambitny plan, by w porozumieniu ze Skanska budować w Wielkiej Brytanii niedrogie domy, za które nabywca zapłaci tyle, na ile go stać. Ikea aktywnie angażuje się również w walkę ze zmianami klimatycznymi poprzez wprowadzania proekologicznych rozwiązań, jak choćby rezygnacja z rozsyłania katalogów papierowych

Więcej o: