Koronawirus w Polsce. Odwołane imprezy masowe. Co z biletami? Czy można liczyć na zwrot pieniędzy?

Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że w obawie przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa odwołane będą imprezy masowe. Oznacza to nie odbędą się np. koncerty i pokazy, a niektóre widowiska sportowe odbędą się, ale bez udziału publiczności. Co w takiej sytuacji z biletami? Czy można liczyć na zwrot pieniędzy?

Epidemia koronawirusa na świecie i w Polsce wymogła na władzach zdecydowane działania. Jak wynika z analiz Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w najbliższej przyszłości możliwy jest istotny przyrost zachorowań na COVID-19. Z tego powodu rząd zdecydował się m.in. odwołać wszystkie imprezy masowe. 

Na spotkaniu rządowego zespołu kryzysowego zapadła decyzja o odwołaniu wszystkich imprez masowych. Ich definicja znajduje się ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych, w art. 3. Wszystkim ich organizatorom przekażemy wkrótce szczegółowe informacje

- tłumaczył podczas wtorkowej konferencji prasowej premier RP Mateusz Morawiecki. Taka decyzja oznacza, że w najbliższych dniach nie odbędą się koncerty, widowiska, a wydarzenia sportowe będą odbywać się bez udziału kibiców. 

Zobacz wideo Minister zdrowia potwierdza kolejny przypadek zachorowania na koronawirusa

Koronawirus w Polsce. Imprezy masowe odwołane. Co z biletami? 

Co w takiej sytuacji z biletami na odwołane wydarzenia? Czy można liczyć na zwrot pieniędzy? Jak podaje Onet.pl, na podstawie odpowiedzi uzyskanej od zajmującej się dystrybucją biletów firmy Eventim, klienci, którzy skorzystali z jej usługi, otrzymają zwrot pieniędzy za bilet. Będzie to możliwe w momencie otrzymania od organizatora informacji o odwołaniu danej imprezy. 

W przypadku kupna biletu drogą internetową należy wysłać maila z odpowiednim formularzem do organizatora. Zakup drogą tradycyjną wiązać się będzie natomiast z udaniem się do miejsca zakupu i tam zwróceniem się z prośbą o zwrot pieniędzy. 

Koronawirus w Polsce. Co w przypadku, gdy organizator nie chce zwrócić pieniędzy? 

Należy pamiętać, że zwrot kosztów za bilet nie oznacza pokrycia innych kosztów powiązanych z wydarzeniem. Oznacza to, że organizator meczu nie pokryje kosztów dojazdu lub noclegu w przypadku odwołania wydarzenia. Gdy organizator imprezy nie będzie chętny do zwrotu należności, można zwrócić się do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) bądź domagać się swoich praw na drodze cywilno-prawnej. Przedtem powinno sprawdzić się jednak regulamin umowy kupna. 

Więcej o: