"Santander niedawno wprowadził aktualizację". Cyberprzestępcy atakują klientów banku

Cyberoszuści podszywają się pod Santander Bank Polska w celu wyłudzenia danych oraz pieniędzy. Klienci banku powinni zwrócić uwagę na podejrzane wiadomości e-mail.

Ataki phishingowe to jedna z najczęściej stosowanych metod przez oszustów w celu wyłudzenia pieniędzy bądź danych osobowych. Jest ona o tyle trudna do wykrycia w początkowej fazie, że cyberprzestępcy podszywają się pod znajomych bądź instytucje budzące powszechne zaufanie (tj. banki, operatorzy telekomunikacyjni). Tak jest również w sytuacji, przed którą ostrzega klientów Santander Bank Polska. 

Zobacz wideo Aplikacja Todoist - pomoże w codziennych obowiązkach

"Santander niedawno wprowadził aktualizację". Na jakie e-maile należy uważać? 

Cyberprzestępcy wysyłają fałszywe e-maile. Znajduje się w nich informacja o obowiązkowej aktualizacji danych osobowych. W treści wiadomości podany został link, po wciśnięciu którego zostajemy przekierowani do strony internetowej podszywającej się pod stronę, na której klienci banku logują się do bankowości internetowej.  

Przykładowa treść wiadomości brzmi następująco: "Santander niedawno wprowadził nową aktualizację twoich informacji i twoich beneficjentów, która pozwala naszym klientom zabezpieczyć swoje konta internetowe oraz łatwość użytkowania i płatności". 

W celu uchronienia klientów Santander Bank Polska wystosował specjalny komunikat. - Dlatego, jeśli otrzymasz e-maila o podobnej treści - nie klikaj w link! Przestępcy w ten sposób chcą zdobyć Twoje dane do logowania do bankowości internetowej - czytamy w nim. Bank przypomina również o tym, że nigdy nie wysyła wiadomości SMS i mailowych z prośbą o logowanie. Ponadto, przed zalogowaniem do bankowości internetowej warto sprawdzić adres strony internetowej.