Od 9 lat Humanites organizuje akcję "Dwie godziny dla rodziny". Od tego czasu wzięło w niej udział 800 firm w 15 państwach. Jej ideą jest zwrócenie uwagi na to, jak ważne są relacje z naszymi bliskim, na które zbyt często poświęcamy za mało czasu. Organizatorzy podkreślają jednak, że liczy się nie tylko czas, ale też to, jak spędzamy chwile z rodziną.
Wszyscy ludzie na całym świecie potrzebują uniwersalnych jakości w relacji z najbliższymi. Potrzebujemy miłości, bezwarunkowej akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania, a także słów i czynów, skierowanych do nas, które te wartości wyrażają. W życiu rodzinnym nie chodzi o liczbę spędzonych godzin, lecz o to, co w tym czasie robimy i kim w tym czasie jesteśmy.
- czytamy na stronie akcji. "Dwie godziny dla rodziny" jest kampanią społeczną na rzecz głębokich relacji rodzinnych, aby być razem, a nie obok siebie" - informują dalej organizatorzy. Akcja rokrocznie organizowana jest 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. Kampania globalnie stara się przeciwdziałać kryzysowi więzi, by dbać o zdrowie mentalne i emocjonalne ludzi.
Tegorocznym tematem jest "Pokoleniowy Klub Filmowy". W związku z izolacją spowodowaną pandemią koronawirusa organizatorzy chcą w tym roku skupić się na przeciwdziałaniu samotności.
Swój udział rokrocznie zgłaszają dziesiątki firm w Polsce, wśród nich takie przedsiębiorstwa jak Orlen, Energa, BNP Paribas, Tchibo czy wydawnictwo Nowa Era. To, czy Twój pracodawca bierze udział w akcji, można sprawdzić pod TYM adresem.