PLL LOT porozumiał się z personelem w sprawie zarobków. Wiemy, ile mają zarabiać piloci i stewardessy

Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) porozumiały się z większością pilotów i stewardess. Na podstawie najnowszych ustaleń personel latający może liczyć na zarobki od 2,5 tys. zł do 7,2 tys. zł miesięcznie.

Porozumienie dotyczy osób świadczących dla linii lotniczych usługi na podstawie umów cywilno-prawnych. Kwoty w wysokości 2,5 tys. zł - 7,2 tys. zł miesięcznie to gwarantowana podstawa. Zarobki wzrosną wraz ze stopniową odbudową siatki połączeń oraz większą liczbą realizowanych lotów. 

Zobacz wideo Sen o potędze LOT. Po co kupuje niemieckiego Condora? W tej operacji może być kilka raf

PLL LOT porozumiał się z pracownikami ws. zarobków. 

"Od niemal dwóch miesięcy LOT nie realizuje regularnych połączeń lotniczych, a bez zajęcia pozostaje większość pilotów i stewardess. W związku z tym przedstawiciele personelu latającego oraz spółek LOT Crew i LOT Cabin Crew wypracowali formułę porozumienia, która zakłada, że nawet gdy faktyczny nalot (liczba godzin spędzonych w powietrzu) będzie bliski lub równy zeru, członkowie załóg otrzymają gwarantowane świadczenie odpowiadające 20 godzinom pracy w przypadku stewardess oraz 13-15 godzinom w przypadku pilotów. Porozumienia podpisano na okres trzech lat" - czytamy w komunikacie.

PLL LOT. Jaką kwotę mają zagwarantowaną piloci oraz stewardessy? 

W praktyce oznacza to, że stewardessy nawet przy zerowym nalocie otrzymają od 2 500 do 3 600 zł miesięcznie, a kapitanowie przy nalocie mniejszym niż 13-15 godzin od 5 500 do 7 200 zł miesięcznie. Natomiast w przypadku faktycznego przepracowania większej niż minimalna gwarantowana liczba godzin, wypłacone wynagrodzenie będzie odpowiednio wyższe. Ich przychody będą zatem rosły w miarę wznawiania operacji lotniczych, wyjaśniono.

- W ostatnim czasie wiele branż i pracowników przechodzi ogromny kryzys. W przypadku LOT i naszego zawodu było podobnie, ale aktualna perspektywa wygląda dużo lepiej. Firma utrzymała nasze kontrakty i wiem, że niedługo wrócimy na pokład, co mnie bardzo cieszy - powiedziała cytowana w materiale Olga Buława, jedna ze stewardess, która zawarła porozumienie z LOT.

- Porozumienie z PLL LOT gwarantuje nam zarobki do czasu, aż sytuacja wróci do normy. Świadczymy usługi na zasadach B2B, a LOT traktujemy jako naszego stabilnego partnera na lata. To, że w kryzysowej sytuacji utrzymaliśmy kontrakty, świadczy o wysokiej jakości tej współpracy - mówi pilot - pierwszy oficer - Damian Piotrowski.

Jak czytamy w komunikacie linii, dla LOT-u pracuje ok. 1 700 stewardess i ok. 900 pilotów. Z tego ok. 1,2 tys. stewardess i ok. 600 pilotów, którzy w ostatnim tygodniu zawarli porozumienie z LOT, świadczy usługi na podstawie umów cywilno-prawnych, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą.

PLL LOT: Chcemy utrzymać miejsca pracy

LOT przypomina, że linie lotnicze zmagają się z największym kryzysem w swojej historii. Według IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) liczba lotów komercyjnych spadła o 90 procent. Branżowi eksperci przewidują, że ruch lotniczy będzie odbudowywany stopniowo, ale ze względu na wciąż zamknięte granice oraz gospodarcze i społeczne skutki pandemii do normalnego wymiaru wróci dopiero za kilka lat. Dlatego linie lotnicze restrukturyzują koszty zatrudnienia, niejednokrotnie korzystając z grupowych zwolnień personelu.

W odróżnieniu od konkurencji LOT dąży do utrzymania miejsc pracy i podtrzymania pełnej gotowości operacyjnej. Dla powodzenia tego planu musi ograniczyć jednak koszty stałe, w tym koszty płacy dla członków załóg i pracowników naziemnych, którzy aktualnie wykonują mniej zadań lub też tymczasowo nie mają żadnych zajęć

- zaznaczono w komunikacie

Polskie Linie Lotnicze LOT miały ponad 10 mln pasażerów w 2019 r. Jedynym udziałowcem PLL LOT jest Polska Grupa Lotnicza.

Więcej o:
Komentarze (7)
PLL LOT porozumiał się z personelem w sprawie zarobków. Wiemy, ile mają zarabiać piloci i stewardessy
Zaloguj się
  • qrzysiu

    Oceniono 3 razy 3

    LOT 4 miesiące zwracał mi pieniądze za overbooking. Robili wszystko żeby przedłużyć sprawę.
    Do ich działu reklamacji nie ma żadnego nr telefonu czy maila. Jedyny sposób to wypełnić formularz kontaktowy na stronie bez możliwości sprawdzenia czy ktokolwiek go przeczytał.
    Pracownicy infolini mają zakaz informowania o postępowaniu reklamacyjnym. Ta firma to dramat.

  • qrzysiu

    Oceniono 3 razy 3

    Personel pokładowy to jednoosobowe firmy świadczące usługi lotnicze? To jakiś smutny żart???
    To jest nasz narodowy przewoźnik? Nasza duma narodowa? Jeszcze pewnie płacą firmie za wynajem mundurów.

  • mikejar

    Oceniono 7 razy 3

    TO KIEDY WRESZCIE LOT ZACZNIE ZWRACAC PIENIADZE ZA ANULOWANE BILETY.
    JUZ PONAD 2 MIESIACE CZEKAM NA ZWROT ZA BILET Z 15 MARCA 2020 r.
    Wielokrotne rozmowy z przedstawicielami LOT i kazdy ma jedna formulke
    PROSIMY UZBROIC SIE W CIERPLIWOSC. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    LUFTHANSA I AIR FRANCE W CIAGU 7 DNI ZWROCILI MI PIENIADZE.
    LOT NIE POTRAFI NAWET PODAC PRZYBLIZONEJ DATY. DZIADOSTWO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • cmok_wawelski

    Oceniono 2 razy 2

    Dla kpt. Dreamlinera z 37 200 na 7 200 to takie zejscie jak nawet awaryjnie nigdy nie schodzili na pelnych klapach z 37 tys. stop.

    Spodziewaja sie pewnej klapy?

    Dostalem wlasnie oferte z jednego z serwisow o tanich przelotach:
    414 USD JFK-WAW-JFK (bagaz ekstra) PLL LOT na listopad.

  • holka_90

    0

    a moim zdaniem to mega dobrze swiadczy o firmie - popatrzcie ile innych linii lotniczych masowo pozwalnialo pracownikow w trakcie pandemii - lot od poczatku probuje znalezc rozsadne rozwiazania

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX