LPP planuje uzyskać 2 mld zł przychodów ze sprzedaży internetowej. Firma podała wyniki finansowe

LPP, właściciel takich marek jak Reserved, House czy Cropp podał wyniki finansowe za 2019 rok. Firma zaprezentowała także prognozy na przyszłość. LPP liczy na znaczące zwiększenie przychodów ze sprzedaży internetowej.

LPP odnotowało 421,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto w roku finansowym 2019/2020 (trwającym 13 miesięcy, a zakończonym 31 stycznia 2020 r.) wobec 442,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 805,67 mln zł wobec 688,25 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 899,24 mln zł w roku finansowym zakończonym 31 marca 2020 r. wobec 8 755,91 mln zł rok wcześniej. Powierzchnia handlowa grupy wzrosła o 14,4 proc. w ujęciu rocznym i obecnie liczy już 1,23 mln m2.

W ujęciu jednostkowym zysk netto LPP w roku finansowym wyniósł 421,7 mln zł wobec 592,3 mln zł zysku rok wcześniej. 

Równolegle zwiększaliśmy zasięg naszej sprzedaży internetowej, która w 2019 roku objęła 14 nowych rynków, w tym kraje UE, gdzie nie oferujemy sprzedaży stacjonarnej. Dzięki tak realizowanej strategii rozwoju, na koniec roku oferta naszych marek - w sprzedaży internetowej oraz w salonach tradycyjnych - była dostępna już w 39 krajach, a sprzedaż on-line stanowiła blisko 12% w całości przychodów wygenerowanych przez grupę"

- mówił prezes Marek Piechocki.

Zobacz wideo Rozmowa Łukasza Kijka z Przemysławem Lutkiewiczem, wiceprezesem LPP

LPP chce jeszcze bardziej zwiększyć zyski ze sprzedaży e-commerce

LPP chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce w roku finansowym 2020/2021, co oznacza podwojenie przychodów rok do roku, podała spółka. Powierzchnia handlowa w tym okresie ma wzrosnąć o 8 proc.

"Spodziewamy się, że po otwarciu centrów handlowych, klienci będą zwracać uwagę na bardziej przystępne cenowo marki, dokonywać bardziej selektywnych zakupów, zorientowanych na modele uniwersalne, zwracać uwagę na wpływ środowiskowy odzieży, np. pochodzenie materiałów, zrównoważenie produkcji, kierować swoje zainteresowanie w stronę odzieży typu homewear. Oferta marek LPP jest dobrą odpowiedzią na przewidywane trendy. W kolejnych kwartałach zamierzamy koncentrować się na e-commerce i rozwoju marki Sinsay"- czytamy w prezentacji wynikowej.

"Cele na 2020/21 rok:

  • nacisk na rozwój mniejszych marek: Sinsay, House i Cropp,
  • selektywne otwarcia powierzchni w Europie,
  • przyspieszenie rozwoju powierzchni w rejonie CIS"

- czytamy dalej.

Więcej o:
Komentarze (1)
LPP planuje uzyskać 2 mld zł przychodów ze sprzedaży internetowej. Firma podała wyniki finansowe
Zaloguj się
  • kac

    0

    Co będą sprzedawać? Maseczki? Może im jakieś zostały co do Chin ich nie wysłali?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX