Nowo otwarta inwestycja jest częścią odcinka drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Piaskami, której celem jest poprawa szlaku komunikacyjnego na linii Warszawa - Lubelszczyzna.
Koszt budowy dwóch jezdni na obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km), a także na odcinku od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (ok. 15 km) wyniósł łącznie 1,2 mld zł. W ramach inwestycji wybudowano także pięć węzłów (Góraszka, Wiązowna, Otwock, Ostrów, Kołbiel). Wykonawcą obu odcinków była firma Strabag. Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
- Sukcesywnie oddajemy do ruchu kolejne odcinki nowych, bezpiecznych i komfortowych tras. Obwodnica Kołbieli oznacza dla kierowców koniec zatorów drogowych, które regularnie tworzyły się na trasie z Lublina do Warszawy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który był obecny na uroczystym otwarciu drogi.
Szef resortu nie tylko przemówił, ale także powitał kierowców na świeżo otwartej drodze. Na koncie twitterowym Ministerstwa Infrastruktury pojawiło się nagranie, na którym Andrzej Adamczyk macha jadącym nowo otwartą drogą kierowcom. Zniknęło ono jednak z sieci.
Na temat inwestycji wypowiedział się również wiceminister infrastruktury Rafał Weber, który zaznaczył, ze oddana do użytku trasa połączy w przyszłości nie tylko Warszawę z Lubelszczyzną, ale dzięki budowie trasy via Carpatia (droga ekspresowa S19) poprawi połączenia na linii Rzeszów - Lublin oraz Rzeszów - Warszawa. Większość drogi S17 została oddana do użytku. Cały czas budowana jest część drogi w okolicach Otwocka w kierunku Warszawy.
Droga S17 Ministerstwo Infrastruktury