"PB": Allegro może przejąć InPost i Paczkomaty. "Bitwa będzie zacięta"

Allegro może stać się właścicielem spółki InPost, do której należą popularne Paczkomaty - automaty do nadawania i odbierania przesyłek. Według "Pulsu Biznesu" przejście giganta usług kurierskich w ręce największego serwisu e-commerce nie jest jednak przesądzone.

InPost, gigant rynku usług kurierskich, oraz należące do niego Paczkomaty mogą zmienić właściciela. Jak donosi "Puls Biznesu" firmę może przejąć Allegro. "Bitwa o InPost będzie zacięta" - wyjaśnia dziennik. Tłumaczy, że największy portal e-commerce w Polsce o przejęcie lukratywnego biznesu będzie walczyć z prywatnymi funduszami private equity.

Dlaczego InPost ma znaczenie dla Allegro? Pandemia ma wpływ na rozwój e-commerce

Zainteresowanie InPostem w przypadku Allegro nie dziwi, bo już dziś firmy te ściśle współpracują. Strategiczną współpracę ogłosiły w roku 2014. "Naszym celem jest dostarczenie sprzedawcom najlepszych narzędzi do sprzedaży, a kupującym – tanich, wygodnych i sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym zakupy na platformie Allegro staną się jeszcze lepsze. Usługi oferowane wspólnie przez Allegro i InPost to właśnie takie rozwiązanie" - stwierdziły spółki w wydanym wspólnie oświadczeniu.

Przez sześć ostatnich lat rynek e-commerce znacząco się zwiększył. Świadczy o tym liczba Paczkomatów, których w momencie ogłaszania partnerstwa było w kraju 1100. We wrześniu tego roku InPost miał już w swojej sieci 8000 Paczkomatów.

Ekspansja lidera rynku przesyłek przyspiesza. "Sieć Paczkomatów rośnie w ekspresowym tempie - od listopada zeszłego roku do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce już 2000 nowych maszyn" - czytamy w komunikacie firmy.

InPost wyjaśnia też, że epidemia koronawirusa wywołała wzrost zainteresowania zakupami online. "Musimy nadążać za popytem na nasze usługi - w okresie pandemii wiele nowych klientów zaufało nam i zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi" - wyjaśnił cytowany w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Jak rośnie rynek e-commerce w Polsce?

Rośnie nie tylko InPost, ale i samo Allegro. Jak cała branża e-commerce. W 2010 roku wartość transakcji zawieranych w sieci wynosiła w Polsce ok. 15 mld zł. W roku 2019 rynek handlu online był już wart 50 mld zł. A przewidywania na rok 2020 mówiły o 70 mld zł.

Rosnący rynek e-commerce był powodów, dla których Allegro wszedł na giełdę. W tym tygodniu notowania spółki przebiły poziom 100 mld zł - zaledwie dwa tygodnie po debiucie. To świadczy o entuzjastycznym nastawieniu inwestorów, którzy wierzą, że handel online dalej będzie się intensywnie rozwijał. Przejęcie InPostu z pewnością mogłoby pomóc Allegro wzmocnić pozycję lidera.

Czytaj też: Nowe prognozy rozwoju epidemii w Polsce. Obecna sytuacja to dopiero preludium dramatu [WYKRES DNIA]

Zobacz wideo Paweł Borys: Mamy częściowy lockdown. Strategia rządu polega na tym, żeby nie doprowadzić do pełnego
Więcej o: