Tradycja wyprzedaży 11 listopada przyszła z Chin. Prezes AliExpress wybrał chiński Dzień Singla na dzień promocji, by reklamować go hasłem “zrób prezent dla samego siebie”.
W ciągu 10 lat portal rozrósł się tak bardzo, że Festiwal Zakupów stał się najbardziej dochodową wyprzedażą na świecie, przebijając łączne zyski z Black Friday i Cyber Monday w USA. W 2020 roku w ciągu doby przychód z wyprzedaży przekroczył 39 mld dolarów, amerykańskie promocje w 2018 roku osiągnęły "zaledwie" 27 mld dolarów. AliExpress postanowił przedstawić skalę wyprzedaży w 2019 roku w obrazowych przykładach:
Jak zapowiada AliExpress, w dzień singla 11 listopada możemy liczyć na miliony produktów przecenionych nawet o 70 proc. Ponadto dodatkowe zniżki można uzyskać zbierając kupony i grając w gry mobilne. Wchodząc do Krainy Gier, można uruchomić m.in. Energy Lab, gdzie Super Nagroda związana jest z Festiwalem Zakupów.
Dla tych, którzy chcą się przygotować na wyprzedaż, AliExpress przygotowało poradnik. Jest w nim m.in. instrukcja jak zdobyć kupony, czym się od siebie różnią i jakie sklepy je honorują. Znalazło się także przypomnienie, że wyprzedaże zaczynają się już o północy czasu polskiego w nocy z 10 na 11 listopada i będą trwały dwa dni, do 12 listopada 23:59:59.
W tym roku polskie sklepy nie zdecydowały się tłumnie na przeceny z tej okazji. Można podejrzewać, że szykują ofertę na Black Friday. Jednym dużym sklepem, który organizuje wyprzedaże 11 listopada (poza AliExpress oczywiście), jest x-kom. Promocje pojawią się w środę 11 listopada o 7 rano. Instalując aplikację sklepu, otrzymacie do nich dostęp 15 min wcześniej.