Biedronka sprzedaje pieczywo za pół ceny. Sklepy próbują walczyć z marnowaniem jedzenia

Od poniedziałku 15 lutego, po godz. 18:00, Biedronka sprzedaje pieczywo za połowę ceny. Poza korzyścią dla klientów, akcja ma pomóc w ograniczeniu marnowania żywności. Inne sieci handlowe również próbują walczyć ze zjawiskiem.

W tym tygodniu w Biedronce niepakowane pieczywo po godzinie 18:00 jest o 50 proc. tańsze. Poza chlebem oraz bułkami w atrakcyjnych cenach dostępne będzie także pieczywo słodkie, minipizze oraz zapiekanki.

Biedronka sprzedaje pieczywo 50 proc. taniej

Promocja obowiązuje od poniedziałku 15 lutego do soboty 20 lutego w godzinach od 18:00 do 24:00. Oznacza to, że w sklepach całodobowych po północy pieczywo jest sprzedawane w normalnej cenie. Przecenione produkty są oznaczone na półkach, a rabat jest naliczany przy kasie.

Zobacz wideo Walka z marnowaniem żywności utknęła w Sejmie. To ostatni dzwonek

- Obecnie klienci ok. 300 sklepów sieci Biedronka mogą kupić wybrane pełnowartościowe produkty spożywcze po cenach niższych o 50 proc. Wybrane przecenione produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności są wyróżnione na froncie specjalną naklejką, na której znajduje się hasło przewodnie akcji "Szanujemy żywność". Jesteśmy w trakcie analizy wstępnych wyników programu - poinformowało biuro prasowe Biedronki w rozmowie z portalem "Business Insider".

Lidl zapowiedział podwyżki dla pracownikówDyskonty podwyższają pensje. Kasjerzy zarobią prawie 5 tys. zł

Sieci handlowe i promocje na produkty o krótkim terminie ważności

Wypieki z rabatem można kupić także w Lidlu. Jak podaje "BI", każdego dnia po godzinie 20.00 produkty z kategorii pieczywo - słodkie i słone przekąski są przeceniane o 50 proc. Dodatkowo niesprzedane pieczywo, odpieczone wieczorem jest proponowane klientom następnego dnia do godziny 14.00 przecenione o 70 proc.

Sieć Carrefour sprzedaje produkty o krótkim terminie ważności, które są umieszczone w specjalnych strefach w super- i hipermarketach, z obniżką nawet o 90 proc. To część programu "STOP marnotrawstwu" został wdrożony przez Carrefour już w 2013 r. i dotyczy każdego pola działania firmy, a inicjatywy zmierzające do przeciwdziałania marnotrawieniu żywności to jeden z filarów koncepcji.

BiedronkaBiedronka z nową promocją. Tańsze zakupy po godzinie 18

W 2019 r. w sklepach Auchan ustawiono natomiast specjalne strefy w ramach akcji "Nie marnujemy, ratujemy!" w których produkty z krótkim terminem żywności oferowane są z 50-proc. rabatem.

Więcej o: