Rossmann tłumaczy różnice w cenach. "Niemiec chce mieć stale niską cenę, a Polak musi mieć promocje"

- Niemcy chcą mieć stale niską cenę [...] My nie wyobrażamy sobie wizyty w sklepie bez promocji - tłumaczy Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska, wyjaśniając, czemu ceny w Polsce są często wyższe niż w Niemczech.

Rossmann to sieć drogeryjna funkcjonująca m.in. w Niemczech, Polsce, Czechach, Albanii, Turcji i na Węgrzech. Serwis money.pl przeprowadził rozmowę z Markiem Maruszakiem, prezesem Rossmann Polska, jednym z poruszonych zagadnień były różnice w cenach w zależności od kraju. Te w Polsce są często wyższe niż w Niemczech. 

Zobacz wideo Nawet Google czasami się myli. Największe wpadki internetowego giganta [TOPtech]

Prezes Rossmanna tłumaczy różnice w cenach. "Polak musi mieć promocje" 

Jak podkreślił Maruszak, różnice w cenach wynikają przede wszystkim z różnic na rynku polskim i niemieckim. Według niego inna jest także charakterystyka przeciętnego klienta w Polsce i za naszą zachodnią granica. 

W Niemczech promocje nie są tak popularne, jak w Polsce, to mniej niż 15 proc. sprzedaży. Natomiast polski konsument szuka przede wszystkim okazji [...] My nie wyobrażamy sobie wizyty w sklepie bez promocji. 

- powiedział Maruszak, przytaczając dane, według których Polacy kupują na przecenach ponad 50 proc. towarów.

Jak dodał prezes Rossmann, sieć przeprowadziła analizę, której celem było porównanie cen w Polsce i Niemczech - Po analizie wyszło nam, że dzięki naszym promocjom, z których polski Rossmann wręcz słynie, polski konsument płaci średnio o 6 proc. taniej - powiedział Maruszak. 

Rossmann z licznymi promocjami. Ostatnie przeceny były przygotowane na 14 lutego 

Po raz ostatni Rossmann przygotował promocje na walentynki, kiedy to perfumy znanych marek były przecenione nawet o 60 proc. W promocyjnej ofercie znalazła się m.in. woda toaletowa Calvin Klein Euphoria Endless (125 ml) za 99,99 zł oraz zapach Hugo Boss dla mężczyzn (75 ml) za 114,99 zł.

Więcej o: