Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie - elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe.
Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania - aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć kilkaset kolejnych swoich placówek, a docelowo wszystkie. Jak poinformowano w komunikacie, Lidl Polska planuje rozpocząć wyposażanie sklepów w elektroniczne cenówki od asortymentu świeżych produktów, w tym m.in. owoców i warzyw, nabiału, pieczywa.
System ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym.
Rozwiązanie jest bardzo przydatne zwłaszcza w przypadku części grup asortymentowych, które charakteryzują się dużą dynamiką zmian poziomu cen, m.in. owoce i warzywa lub oferta akcyjna. "Dzięki ESL w przyszłości będzie można dostosować cenówki jeszcze łatwiej i szybciej oraz wyeliminować potencjalne ryzyko błędnej lub nieaktualnej informacji o produkcie, związanej m.in. z krajem pochodzenia, ceną lub innymi walorami produktu. Dane na elektronicznych cenówkach zawsze powinny być zgodne z wewnętrznymi systemami" - poinformował Lidl Polska.