100 tys. zł dla laureatki konkursu Biedronki. Teraz sieć chce nagrodzić debiutujących ilustratorów

Po rozstrzygnięciu konkursu dla debiutujących pisarzy, Biedronka poszukuje utalentowanych ilustratorów książek dla dzieci. Do wygrania również 100 tys. zł.

"Debiutujący pisarze mieli już w tegorocznym Piórku swoją szansę i w pełni ją wykorzystali, nadsyłając największą liczbę opowiadań w historii tego konkursu - aż 3667 prac" - poinformowała Biedronka w nadesłanym komunikacie. Laureatka - Justyna Woźniak otrzymała nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

Zobacz wideo Biedronka czy jednak Lidl? Porównujemy aplikacje dwóch największych dyskontów w Polsce

- Pisałam przede wszystkim z myślą o mojej czteroletniej córce i sześcioletnim synu. Asia i Jaś wysłuchali całego opowiadania do końca, co nie jest takie oczywiste w przypadku dzieci i podobało się im bardzo. Potem "testowałam" opowiadania na innych dzieciakach z rodziny. Wszyscy dobrze przyjęli stworzoną przeze mnie historię, co było dobrym sygnałem, że mój tekst warto wysłać na Piórko - przyznała autorka zwycięskiego opowiadania. Tekst Justyny Woźniak można przeczytać na stronie konkursu - piorko.biedronka.pl.

Konkurs dla utalentowanych ilustratorów

W drugim etapie konkursu Biedronka poszukuje debiutujących rysowników, którzy stworzą szatę graficzną do opowiadania Justyny Woźniak. Zwycięzca również otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

"Jury poszukuje prac, które przyciągną uwagę młodego czytelnika, bo Piórko to konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. Trzeba też wykazać się oryginalnością i talentem do wzbudzania w dzieciach emocji, a wszystkie ilustracje muszą być spójne i dopasowane nastrojem do klimatu tekstu" - poinformowała sieć Biedronka. Prace można nadsyłać do 28 czerwca bieżącego roku.

Mobilny outlet sieci sklepów BiedronkaBiedronka otworzy mobilne outlety wyprzedażowe. Staną w 14 miastach

- Wyzwania, jakie stawiamy autorom, nie są proste, ale naszym obowiązkiem, jako organizatorów i jurorów konkursu jest dbanie o to, by finalna książka zachwyciła młodych czytelników. Cieszy nas przede wszystkim wysoki poziom nadsyłanych prac, ale i ich liczba: aż 3667 zgłoszonych opowiadań w pierwszym etapie tegorocznego Piórka to absolutny rekord i dowód na to, że coraz więcej debiutujących artystów chce walczyć o swoje marzenia - mówił Arkadiusz Mierzwa, juror Piórka i dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

Patronami medialnymi tegorocznej edycji konkursu są: Radio ZET, Książki. Magazyn do czytania, e-Dziecko, Gazeta.pl. Patronat honorowy od początku konkursu sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Więcej o: