W marcu 2021 r. decyzją UOKiK sfinalizowana została transakcja zakupu części polskiego biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela m.in. sieci Netto. Wtedy też rozpoczął się proces konwersji sklepów Tesco do formatu Netto, a pierwsze placówki po zmianie szyldu na Netto otwarte zostały pod koniec maja tego roku.
- W ciągu trzech miesięcy od otwarcia pierwszych sklepów po konwersji otworzyliśmy blisko 80 placówek Netto w miejsce Tesco. Założeniem jest, by ten proces przebiegał dynamicznie - mówi Mark Nielsen, CEO Netto Polska cytowany w komunikacie. - Chcemy możliwie szybko i sprawnie pojawić się z flagowym formatem Netto 3.0 w nowych lokalizacjach - dodaje.
Bieżący rok zakończy się z blisko 200 placówkami Netto w miejsce Tesco. W ten sposób sieć Netto zdecydowanie się poszerzy jeszcze w tym roku. Po zakończeniu procesu konwersji Netto będzie miało ponad 700 sklepów w całej Polsce.
- Dziękujemy naszym klientom za ogromne zaufanie i lojalność - skomentował Maciej Melnik, CEO Tesco Polska cytowany w komunikacie.
W związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci. Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych do 31 października b.r.
Wraz z tym dniem działanie zakończą wszystkie sklepy Tesco - zarówno te, których konwersja planowana jest po tej dacie, jak i te, które nie będą podlegać transformacji. Do momentu uruchomienia wszystkich konwertowanych sklepów pod szyldem Netto, ich pracownicy będą objęci procesem szkoleniowym, by jak najlepiej przygotować się do pracy w modelu Netto. W tym czasie będą, zgodnie z harmonogramem, przebudowywane placówki. Od dnia 1 listopada nabyte przez Salling Group od Tesco centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie będą obsługiwały wyłącznie sklepy Netto.