Radio odrobiło pandemiczne straty. Jest trzecim największym medium reklamowym w Polsce [BADANIA]

Wydatki reklamowe netto na radio w pierwszym półroczu 2021 r. wyniosły 351 mln zł - wynika z raportu Publicis Groupe. Radio jako jedyne medium tradycyjne zdołało odbić straty pandemiczne.
Zobacz wideo Wsiadł do pociągu, ukradł z półki walizkę z zawartością wartą sześć tysięcy złotych. Teraz szuka go policja

Wydatki reklamowe na radio w pierwszej połowie 2021 r. wyniosły 351 mln zł. Dzięki temu utrzymało ono stabilną pozycję trzeciego medium reklamowego w Polsce z udziałem na poziomie 7,3 proc. Taki sam udział miało radio w analogicznym okresie przed rokiem.

Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajął internet z udziałem 43,4 proc. Tuż za internetem jest telewizja - jej udział w wydatkach reklamowych to 43 proc. - czytamy w raporcie Publicis Groupe

Udział mediów w wydatkach reklamowychUdział mediów w wydatkach reklamowych Publicis Groupe

TVN24 z rekordową oglądalnością. Cała Polska śledziła uchwalanie TVN24 z rekordową oglądalnością. Cała Polska śledziła uchwalanie "lex TVN"

Wysoka dynamika wydatków netto na radio względem 2020 roku

Wydatki reklamowe na radio wzrosły nie tylko względem pandemicznego roku 2020, gdy podczas pierwszego lockdownu reklamodawcy ograniczali kampanie reklamowe, ale też w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Względem pierwszego półrocza ubiegłego roku, dynamika wyniosła 20 proc. i była niewiele mniejsza niż w przypadku internetu (24 proc.) oraz telewizji (21 proc.). Natomiast w porównaniu z pierwszą połową 2019 roku, dynamika wyniosła 4 proc. Wyższą dynamikę miał tylko internet - 23,2 proc. Radio, jako jedyne medium tradycyjne, odbiło pandemiczne straty - czytamy w informacji prasowej.

Dynamika wydatków netto na mediaDynamika wydatków netto na media Publicis Groupe

Branża, która była najaktywniejsza w radiu i wydała najwięcej na tę formę reklamy to handel. Kolejne w rankingu branż były farmacja (produkty farmaceutyczne i leki), motoryzacja, pozostałe (m.in. materiały budowlane, fundacje, instytucje polityczne), finanse i telekomunikacja.

Zdjęcie ilustracyjneReklama po strzelonej bramce Lewandowskiego lub po skoku Stocha? Rząd szykuje zmiany

"Fakt, że radio jako jedyne medium, oprócz internetu, odrobiło przedpandemiczne straty dobitnie pokazuje zaufanie marketerów do tej formy reklamy" - powiedział Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. "Dzięki temu, że radio jest bardzo tanie w porównaniu do innych mediów przy oferowanych bardzo dużych zasięgach, jest szybkie, elastyczne, podnoszące sprzedaż, działające idealnie call to action, udało się nam nie tylko wrócić do poziomu wydatków reklamowych sprzed pandemii, ale nawet je przewyższyć" - dodał.

Więcej o: