UOKiK przekazał, że akcja edukacyjna i promocyjna Biedronki to konsekwencja nadużyć, jakich dopuszczała się sieć przy organizacji różnych akcji dla klientów.
Na początku 2021 roku prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni i nie uznawał roszczeń konsumentów.
Zdarzały się sytuacje, że Biedronka informowała w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać, wchodząc na jej stronę internetową. Tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji.
Do UOKiK wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę.
W związku z powyższym UOKiK zobowiązał Biedronkę do stworzenia szkolenia i quizu dotyczącego praw konsumentów. Zdecydowano również, że pula nagród będzie wynosiła 7,5 mln zł.
Aby otrzymać kupon o wartości 15 zł, należy ukończyć szkolenie zakończone quizem składającym się z 10 pytań. Szkolenia będą odbywać się w czterech terminach (jedno już się odbyło). W każdym z nich bon otrzyma 125 tys. osób, które jako pierwsze ukończą kurs. Warunkiem otrzymania kuponu jest też podanie numeru telefonu. Na jeden numer telefonu przysługuje jeden bon.
Następna szkolenia odbędą się w następujących terminach:
Aby wziąć udział w szkoleniu, należy odwiedzić stronę http://szkolenie.biedronka.pl, gdzie można zapoznać się materiałami szkoleniowym.