Viaplay to platforma streamingowa, które transmituje przede wszystkim rozgrywki sportowe. Szwedzki serwis zadebiutował w Polsce w ubiegłym roku i już wtedy klienci zgłaszali problemy w jego działaniu. Od początku sierpnia liczba krytycznych komentarzy się jednak zwiększyła w związku z rozszerzeniem platformy o kolejne transmisje sportowe, np. rozgrywki Premier League.
Portal wirtualnemedia.pl poinformował, że do UOKiK spłynęło około 10 skarg dotyczących Viaplay.
Do UOKiK wpłynęły skargi na platformę Viaplay. Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili
- informuje serwis.
Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl
Klienci skarżą się też na odrzucane reklamacje lub niesatysfakcjonujące zadośćuczynienie. Viaplay w ramach przeprosin za problemy oferuje klientom rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. W związku z powyższym prezes UOKiK zwrócił się do przedsiębiorcy o wyjaśnienia.
Firma na zgłoszenia błędów w mediach społecznościowych odpowiada indywidualnie, doradzając odpowiednie kroki. W odpowiedzi przesłanej portalowi wirtualnemedia.pl Viaplay tłumaczy, że "przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków, a ich skala ograniczona".
Oczywiście odniesiemy się i wyjaśnimy bezpośrednio każde formalne zgłoszenie, które otrzymamy ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- deklaruje Viaplay.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.