TVN24 Biznes zapytał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o to, czy możemy zwrócić nietrafiony prezent gwiazdkowy. UOKiK podkreśla, że wszystko zależy m.in. od tego, czy dana rzecz została kupiona w sklepie stacjonarnym czy internetowym.
Sklep stacjonarny, jeśli przyjmuje zwroty, sam określa ich warunki. Może np. zwracać pieniądze klientowi lub na kartę podarunkową. Inaczej jest w przypadku sklepu internetowego. "Co do zasady możemy produkt kupiony przez internet zwrócić w ciągu 14 dni od daty odbioru przesyłki i możemy to zrobić bez podania przyczyny" - zaznacza UOKiK, dodając, że "Możemy przetestować towar na takich samych zasadach, jak zrobilibyśmy to w sklepie stacjonarnym, czyli na przykład przymierzyć ubranie". Co ważne, towar, który zwracamy, nie może mieć śladów używania.
Więcej wiadomości na stronie głównej Gazeta.pl
Jednocześnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomniał, że istnieje kilka kategorii produktów, które są wyłączone z możliwości zwrotu bez podania przyczyny. Chodzi o m.in. towary, które mają krótki termin przydatności do spożycia oraz towary spersonalizowane. Do takich należą również bielizna i soczewki kontaktowe.
"Nie można także odstąpić od umów o świadczenie usług hotelarskich, gastronomicznych, przewozu rzeczy czy związanych z kulturą i rozrywką, jeśli w umowie określono dzień lub okres świadczenia usługi - na tej podstawie nie można np. zwrócić biletów na koncert czy mecz" - podkreśla TVN24 Biznes.