Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) wybrało najlepszych recepcjonistów świata. Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce 28 lutego. W konkursie wzięło udział 17 reprezentantów z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu.
Konkurs na najlepszego recepcjonistę świata wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju, a trzecie miejsce zdobył Krzysztof Studziński z hotelu Sofitel Grand Sopot.
Konkurs składał się z dwóch etapów. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. Polegały one m.in. na wyliczeniu wskaźników (ADR / OCC / RevPar), odpisaniu na skargę gościa hotelowego oraz odpisaniu na prośby rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z sugestiami miejsc wartych zobaczenia oraz zaplanowaniem pobytu gościa - wyjaśnia branżowy serwis horecanet.pl.
Natomiast w drugim etapie kandydaci musieli odegrać trwające 10 minut sceny sytuacyjne. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.
Więcej informacji z Polski i ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Całość konkursu była oceniana przez międzynarodowe jury, które składało się z fachowców branżowych - wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.
Krzysztof Studziński jest absolwentem trójmiejskiego technikum hotelarskiego. Jak sam mówił, wystąpienie w konkursie organizowanym przez AICR było jego marzeniem. Wcześniej startował z powodzeniem w konkursach branżowych, takich jak World Skills Poland, World Skills i Euro Skills, w Olimpiadzie Wiedzy Hotelarskiej.
Fragmentów Studia Biznes można słuchać także w wersji audio na dużych platformach streamingowych, m.in. tu: