O zmianach poinformowano na stronie internetowej ZUS. Od początku tego roku każdy przedsiębiorca, który opłaca składki na ubezpieczenia społeczne, musi mieć profil na PUE ZUS - Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Po 24 marca nastąpią ważne zmiany w sposobie funkcjonowania systemu. Konkretnie chodzi o zasady przekazywania elektronicznych zaświadczeń lekarskich na PUE ZUS.
Zgodnie z nowymi regułami e-ZLA będą przekazywane na PUE ZUS nawet jeśli płatnik nie dokończył procesu rejestracji. W takich przypadkach ZUS utworzy profil za niego. Uzyskanie dostępu do automatycznie założonego konta będzie możliwe tylko wtedy, gdy płatnik sfinalizuje rejestrację.
Bez dostępu do profilu na Platformie Usług Elektronicznych płatnik nie może np. zapoznać się z korespondencją z ZUS. Do obsługi swojego konta na PUE ZUS można upoważnić inną osobę. W tym celu należy udzielić jej stosownego pełnomocnictwa. Formularz, który pozwala tego dokonać, znajduje się m.in. na PUE ZUS. Osoba, której udziela się pełnomocnictwa, także powinna posiadać konto na tej platformie.
Więcej podobnych treści znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Aby uzyskać dostęp do konta utworzonego automatycznie przez ZUS, należy znać swój login PUE oraz jednorazowe hasło. Informacje na temat tych danych można uzyskać podczas wizyty w placówce ZUS albo korzystając z e-wizyty. To pozwoli zalogować się do PUE ZUS, ustawić nowe hasło i uzupełnić brakujące dane.