W czerwcu 2022 roku z wielką pompą otwarto w Rosji restauracje Wkusno i toczka, co można przetłumaczyć jako "Smacznie i kropka". Miały zastąpić na tamtejszym rynku lokale sieci McDonald's, po tym jak ten wycofał się z Rosji. Bańka propagandowa jednak szybko pękła.
Ledwo po miesiącu działalności z oferty wycofano frytki, gdyż wszyscy główni producenci, odmówili dostarczenia tego produktu, a w samej Rosji był wyjątkowy nieurodzaj ziemniaków. Co więcej, niedługo po otwarciu Wkusno i toczka wprowadziła specjalne restrykcje w swoich lokalach. Klienci nie mogą robić tam zdjęć czy ładować telefonów. Firma tłumaczyła to "ochroną prywatności", ale sam zakaz wszedł krótko po tym jak media obiegły zdjęcia spleśniałych bułek z restauracji. Wycofano również zabawki dla dzieci, gdyż był problem z ich dostawą.
Nie oznacza to jednak, że Wkusno i toczka nie starała się przyciągać klientów swoją ofertą. Restauratorzy wykazali się dosyć innowacyjnym podejściem w świecie fast-foodów, ponieważ jak opisuje portal unian.ua wprowadzili do oferty m.in.: burger Shlyahecki (z kapustą kiszoną i topionym serem) oraz kompot z suszonych owoców, który zastąpił wodę gazowaną. Rzeczywistość pokazała jednak, że pomimo tego, iż wprowadzono nowe produktu do oferty to rosyjski odpowiednik McDonald's, nie cieszy się taką popularnością jak jego pierwowzór. Prezydent Białorusi, z której również wycofał się McDonald's, zapewniał, że przecież Białorusini też potrafią "kroić bułki i wkładać kawałek kiełbasy", ale opublikowane przez rbc.ru dane pokazują, że wcale nie jest to takie proste.
"Spółka Sistema PBO, która zarządza strukturą sieci restauracji szybkiej obsługi Wkusno i toczka, odnotowała stratę w wysokości 11,3 mld rubli (ok. 650 mln zł.) w 2022 roku, w porównaniu do 2021 roku" - czytamy w rosyjskich mediach. W komunikacie przesłanym do rosyjskiej agencji RIA Novosti tłumaczono jednak, że "porównanie 2022 r. z 2021 r. jest błędne, ponieważ przedsiębiorstwa sieci nie działały od połowy marca do czerwca i stopniowo otwierały się ponownie do końca września. Firma dużo zainwestowała w ponowne otwarcie przedsiębiorstw, ponadto wszystkie pozycje menu i usługi nie zostały natychmiast wznowione".