CD Projekt Red wprowadza urlop menstruacyjny. "Chodzi o tworzenie wspierającego miejsca pracy"

Urlop menstruacyjny staje się nowym uprawnieniem w CD Projekt Red - czytamy w oficjalnym komunikacie zmieszczonym w mediach społecznościowych. Jeden z największych polskich producentów gier przekonuje, że zależy mu na stworzeniu wspierającego miejsca pracy.
Zobacz wideo Betty Q: W szkole była informacja tylko dla dziewczynek o okresie [Okres w moim życiu]

CD PROJEKT RED, polski producent gier, który stoi za takimi tytułami jak Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077, ogłosił wdrożenie polityki dotyczącej urlopu menstruacyjnego. Dzięki niej kobiety będą uprawione do dodatkowego czasu wolnego podczas doświadczania bóli menstruacyjnych. Jedna z największych polskich firm ogłosiła swoją decyzję w mediach społecznościowych. 

"Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować pracownikom urlop menstruacyjny! Członkowie zespołu mogą teraz skupić się na swoim komforcie i zdrowiu, biorąc wolne, gdy cierpią z powodu bólu wywołanego miesiączką. Chodzi o integrację i tworzenie wspierającego miejsca pracy. Gratulacje dla GOG za wdrożenie tego benefitu jako pierwszego!" - czytamy w komunikacie.

GOG to spółka zależna CD Projekt RED - platforma służąca do zakupu gier. GOG swoją decyzję podjął już w kwietniu 2022 roku. Klarownie też ją umotywował. "Urlop menstruacyjny wspiera integrację poprzez akceptację biologicznych różnic w miejscu pracy" - czytamy w dokumencie opublikowanym w mediach społecznościowych. "Przełamanie tabu może nastąpić tylko poprzez mówienie o tym i uczynienie  niewygodnego tematu tematem normalnej rozmowy. Wdrożenie urlopu menstruacyjnego jest kolejnym krokiem w kierunku uczynienia GOG jeszcze bardziej integracyjnym miejscem pracy. Nie ustajemy w wysiłkach, by uczyć się tego, co możemy robić lepiej dla wszystkich członków naszego zespołu" - pisał GOG. 

Okres w moim życiu. Ważna akcja Gazeta.pl. "Menstruacja przestaje być tabu"

Przy tej okazji warto wspomnieć o istotnym projekcie Gazeta.pl. W ramach akcji "Okres w moim życiu" wprowadza on do debaty publicznej czas, który jest naturalną częścią życia kobiety - jak spanie i jedzenie. Cel? "Żeby menstruacja przestała być tabu".

Badania pokazują, że okres znacząco wpływa na życie społeczne i ekonomiczne kobiet. Jedna na pięć ankietowanych Polek przyznała, że ma utrudniony dostęp do środków higienicznych. "To wystarczający powód, żeby działać. Chcemy darmowego dostępu do środków higieny osobistej w polskich szkołach i placówkach. Nie dziwi nas widok papieru toaletowego w łazience – dlaczego jest inaczej w przypadku podpasek i tamponów?" - czytamy na stronach akcji. Kampania prowadzona jest z inicjatywy TakDlaPodpasek.pl, realizowanej przez Okresową Koalicję i Kulczyk Foundation. Apelując o darmowe podpaski w szkołach, rozmawiamy z kobietami o akceptacji własnego ciała, dostępie do środków higienicznych i o tym, jak okres wpływa na ich życie zawodowe.

Samochód (zdjęcie ilustracyjne) Unia Europejska zakazuje samochodów spalinowych. Co dalej z moim autem?

Jak wyjaśniał Mikołaj Fidziński w swojej analizie, miesiączka to nie tylko ból czy dyskomfort dla kobiet, ale także wymierny koszt dla budżetu domowego. W skali roku może iść nawet w setki złotych. Jak obniżyć koszty miesiączki bez uszczerbku dla higieny i komfortu? Mogłaby temu służyć choćby obniżka VAT na produkty menstruacyjne (oczywiście przy założeniu, że sprzedawcy nie pozostawiliby cen bez zmian, zwiększając marże).

Więcej o: