Żabka może mieć potężnego konkurenta. Amerykańska sieć planuje wejść do Polski

Żabka może zyskać wkrótce poważnego konkurenta. 7-Eleven, amerykańska firma działająca w tym samym segmencie, ogłosiła, że szuka franczyzobiorców w Europie. Na liście wielu krajów jest też Polska. Terminu wejścia nowej sieci na polski rynek jeszcze jednak nie znamy.
Zobacz wideo O dwóch takich z RPP, co krytykowało Glapińskiego. "Jadą po mnie ostro... muszę się powstrzymywać"

Żabka, która zaliczana jest do kategorii sklepów convenience, może mieć wkrótce poważnego konkurenta. Do Polski planuje bowiem wejść jej amerykański konkurent. Największa działająca w Stanach Zjednoczonych sieć tego typu. Polakom 7-Eleven znany może być głównie z amerykańskich filmów i seriali, ale w USA to prawdziwa potęga. W 2023 roku planuje mieć 10000 placówek. Działająca w Polsce Żabka to również poważny gracz, po latach intensywnej ekspansji pod jej szyldem działa już bowiem ponad 9000 sklepów. 

Sklepy typu convenience to globalny trend i rosnący rynek. Dzięki ofercie wysokiej jakości świeżej żywności i napojów, 7-Eleven jest już liderem w tym segmencie w Azji i Ameryce Północnej. Dostrzegliśmy, że zapotrzebowanie na wysokiej jakości żywność dostępną w wygodny sposób również w Europie jest duże. Dlatego rynek europejski jest obecnie wiodącym obszarem ekspansji dla marki 7-Eleven

- powiedział Ken Wakabayashi, wiceprezes 7-Eleven International.

Żabu Żabu już dostępna dla wszystkich. Żabka pokazała nową grę mobilną

Żabka kontra 7-Eleven. Międzynarodowy gigant szuka franczyzobiorców w Europie

7-Eleven - jak informuje TVN24.pl - chce pojawić się też w innych europejskich krajach, m.in. w Niemczech, Francji, Irlandii, Hiszpanii, Turcji oraz w Wielkiej Brytanii. Decyzja sieci oznaczałaby europejską ekspansję, bo jej sklepy działają już w Danii oraz w Szwecji. W styczniu otwarto też pierwszy sklep w Izraelu. Międzynarodowa ekspansja poza Europą miała do tej pory silny charakter, bo 7-Eleven działa już w 19 krajach, a łączna liczba posiadanych sklepów przekracza 80 000. Po tym, jak spółka ogłosiła, że szuka franczyzobiorców w Europie, jej liczba sklepów ma szansę kolejny raz wzrosnąć.  

7-Eleven to amerykańska sieć sklepów typu convenience. Nazwa sklepów wywodzi się od godzin ich otwarcia jej placówek - 7 rano do 23 (7 a.m. – 11 p.m., czyli "seven-eleven"). Przedsiębiorstwo zostało założone w 1927 roku w Dallas przez Joe C. Thompsona, a pierwsza nazwa sieci delikatesów brzmiała zupełnie inaczej - placówki działały pod szyldem Tote'm Stores. W 1946 roku sieć zaczęła oficjalnie używać nazwy 7-Eleven, która zdobyła popularność ze względu na jej prostotę. 

Studia Biznes i Zielonego Poranka możecie słuchać też w wersji audio w dużych serwisach streamingowych, np. tu:

Więcej o: