Orange zwróci opłaty za kontakt z infolinią i diagnozę techniczną. Kto otrzyma pieniądze? [LISTA]

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że Orange musi zwrócić swoim klientom opłaty za kontakt z infolinią oraz diagnozę techniczną wykonywaną w przypadku złożenia reklamacji. UOKiK przekazał również, co należy zrobić, aby otrzymać zwrot pieniędzy od spółki Orange Polska.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, która nakłada na spółkę Orange Polska obowiązek zwrotu pieniędzy klientom. 20 września poinformowano, że UOKiK zakwestionował praktyki związane z pobieraniem opłat za kontakt z infoliniami Orange i nju mobile oraz wizytę technika, do której dochodzi w przypadku złożenia przez konsumenta reklamacji. Zwrot opłat otrzymają wszyscy uprawnieni do tego klienci Orange, którzy zastosują się do procedury opisanej przez UOKiK.

Zobacz wideo W Studio Biznes oceniamy obietnice wyborcze partii dla przedsiębiorców

Decyzja UOKiK ws. infolinii oraz diagnozy daje "możliwość łatwego odzyskania pieniędzy" klientom Orange

UOKiK stwierdził, że pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile mogło być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta. Podkreślono, że opłaty były pobierane również od tych klientów, którzy korzystali z oferty gwarantującej darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu. Prezes UOKiK zakwestionował także praktykę pobierania 49 zł opłaty za diagnozę techniczną mającą ustalić, czy doszło do zgłaszanego przez konsumenta w reklamacji uszkodzenia.

- Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłaty. Możliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński zapewnił w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że spółka wykona decyzję UOKiK.

UOKiK o zwrocie opłat dla klientów Orange. Można wybrać pieniądze lub darmowy pakiet danych

UOKiK przekazał, ze zwrot opłat za kontakt z infolinią dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:

  • dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.;
  • zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.;
  • w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe;
  • nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Osoby spełniające te warunki mogą otrzymać zwrot poniesionych kosztów. Obecni klienci Orange mogą także zdecydować się na zwrot w formie darmowego pakietu danych, wynoszącego 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB dla osób, które korzystały z usług nju. Aby otrzymać zwrot opłat, trzeba wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki.

Zwrot opłat za diagnozę techniczną dotyczy osób, które od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłaciły za diagnozę uszkodzenia i nie miały pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę. Jeżeli klienci zapłacili za wizytę technika więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność 49 zł. Pieniądze te zostaną przelane na konto bankowe klienta, jeśli w określonym terminie skontaktuje się on z Orange poprzez czat lub bezpłatną infolinię. W przypadku obecnych klientów, którzy nie skontaktują się ze spółką we wskazanym terminie, Orange pomniejszy ich płatność o kwotę należnego zwrotu.

Więcej o: