Jak donosi Korea Herald, stopniowe spowolnienie sprzedaży na terenie Europy było odczuwane zarówno w Samsungu, jak i LG na przestrzeni ostatnich kilku lat. Jeszcze w 2013 roku Europa stanowiła 21,2% globalnej sprzedaży Samsunga, podczas kiedy ostatni rok przyniósł spadek do poziomu 12,8%. W przypadku LG wygląda to nieco mniej dramatycznie. W tym samym przedziale czasu sprzedaż produktów na terenie UE spadła z 11,2% do 10,3%.
Żadna z tym firm nie produkuje swojego sprzętu w Wielkiej Brytanii. Fabryki Samsunga zlokalizowane są na terenie Polski, Słowacji i na Węgrzech. LG produkuje swoje telewizory na Europę w Mławie. Brexit może jednak wpłynąć na dostępność i ceny produktów eksportowanych na rynek brytyjski znajdujący się już poza strukturami UE.
Przy okazji Korea Herald spekuluje na temat planów przeniesienia europejskiej centrali Samsunga na Stary Kontynent, jako bezpośredniej reakcji na wynik wczorajszego referendum. Do tych informacji należy jednak podejść z rezerwą, dopóki nie poznamy oficjalnego stanowiska samego producenta.
Z kolei według tajwańskiego Digitimes, potencjalne problemy nie ominą również marki Acer, której sprzedaż na terenie Europy stanowi aż 30%. Przewodzący firmie Jason Chen tłumaczy, że wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej osłabi popyt na rynku europejskim i zaufanie konsumentów, wpływając na wyniki sprzedaży produktów Acera.